Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til start af hjemmeside, diverse ting man skal købe

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Har læst mig frem til når man skal starte en hjemmeside skal man som sagt have styr på at få købt et domæne

Men er lidt i tvivl om hvad et webhostel så skal bruges til? er det til at den bare er online 24/7?

Da jeg har tænkt mig at starte en hjemmeside med utrolig mange billeder, har jeg hørt jeg også skal have fat i en server?

En der kan hjælpe lidt til det

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:18

Hej.

Du behøver ikke investere i en server. Du skal bare have et webhotel der har plads nok til dine billeder. Og størrelsen på billederne kan jo laves om. Skriv en PM hvis du har brug for en rådgiver.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 13:30

Ja køb et domæne, som du synes lyder godt eller passer til dit projekt.

Ud over det skal du have et webhotel, og der vil jeg så sige at jeg personligt bruge meebox som er jeg fuld tilfreds med :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 7. Oct 12
Skrevet kl. 13:31

Jamen har tænkt mig at starte noget der minder om 9gag, det kraver en del plads virker det til ?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Gavino:

Jamen har tænkt mig at starte noget der minder om 9gag, det kraver en del plads virker det til ?

Du har helt ret ... det kræver en server ... faktisk flere, og det kræver også nogle rigtigt dygtige driftsfolk (til at styre serverne) og det kræver nogle rigtig dygtige programmører, og så selvfølgelig en grafiker.

Når man, som dig, ikke selv har styr på det tekniske - kan det godt være svært at komme igang, men hvis du virkelig brænder for ideen er det bare om at komme ud og få samlet et team af folk der kan hjælpe dig igang :-)

Et domæne: Er blot retten til at bruge et navn på nettet. Når du har købt domænet får du _intet_ med udover det.

Et webhotel: Er alt "tilbehøret" til domænet, det er en virksomhed der stiller server-plads til rådighed til dig dels til hjemmesider og email adresser.

En server: Er som sådan ikke forskellig fra din computer derhjemme sådan rent teknisk, derimod er den opsat på en sådan måde at den tillader deling af hjemmesider og håndtering af emails.

Et webhotel har typisk én server per 1000 til 5000 kunder, mens du med en eller flere servere har dem "for dig selv" så at sige. 

En side som 9-gag vil man typisk køre på en cluster-løsning bestående af flere servere som hver i sær er sat op med det samme indhold, men sat op på en sådan måde at dine besøgende bliver fordelt mellem serverne for på den måde at sprede belastningen.

Du kan sammenligne det lidt med Føtex butikker, istedet for at have én store Føtex midt i landet har de spredt en 50-100 stykker ud over hele landet, de har alle det samme sortiment, men du besøger selvfølgelig den Føtex som ligger tættest på  -  og derved undgår Føtex at skulle have 1000 kasselinier i én butik, men kan istedet have 10 kasselinier i 100 butikker.

Giver det mening? :-)

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 14:16
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Gavino:

Så skal du bruge en VPS Server, søg eventuelt på Google. Glem alt om at have egen server hjemme i Garagen. Har du en forretningsplan ?. Hvordan vil du tjene penge på det ?. Det lyder jo til at du skal hyre folk til at gøre alt for dig. Måske det var bedre at finde noget du kender og starte med.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 127
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 15:54
Det er slet ikke sikkert at du har behov for din egen server til at starte med,

Normalt kræver billeder ikke ret meget af en server. Dog kan du ramme en evt. Trafikgrænse på et webhoteller.

Vores VPSer har ingen begrænsninger på trafik og vi starter ved 133 pr. Måned.

https://www.vpspro.dk/ - Billige virtuelle servere. 

Tilmeldt 7. Oct 12
Skrevet kl. 16:09

Ja tak fik hvert fald en bredere forståelse for området så det er super! tak ! :)

Tilmeldt 7. Oct 12
Skrevet kl. 16:12

Så det vil sige et domæne og en webhotel er nok til at køre sådan en side?

Altså selvfølgelig med tiden hvis der er mange besøgende er det jo oplagt at opgradere lidt.

Men som start og kan holde til pænt mange billeder og forhåbentlig okay besøgene? hvad er anbefalingen så ?

og hvor meget vil du koste at få en til at lave hjemmeside? da jeg ikke selv er så meget inde i Programmering

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:21

Gavino:
Så det vil sige et domæne og en webhotel er nok til at køre sådan en side?

Det var lige præcis _ikke_ det vi sagd til dig :-)

Gavino:
Men som start og kan holde til pænt mange billeder og forhåbentlig okay besøgene? hvad er anbefalingen så ?

Anbefalingen er at starte ud med 2-3 virtuelle servere sat op i et cluster så du nemt kan udvide i fremtiden.

Gavino:
og hvor meget vil du koste at få en til at lave hjemmeside?
Det vil koste alt 10 til 200.000kr ... og sikkert også mere ... du spørger lidt om hvad "en bil" koster ... du er nødt til at detaljere din forespørgsel lidt mere.

Men typisk, hvis du kun har 10.000kr så skal du nok finde nogen der kan lave det for det ... men kvaliteten vil også være derefter.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)