Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR-registrering tilstrækkelig mht sikring af domænenavn? mm.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 3. Sep 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude!

Jeg er ved at starte en lille fritidsforretning som supplement til min SU.
Jeg vil ikke kaste alt for mange penge efter projektet her i opstartsfasen, og derfor nyder jeg også at læse gratis med på denne side. Nu er det dog endelig blevet min tur til at byde ind med spørgsmål. 
Mit projekt kommer tættere på virkelig for hver dag. Det er ikke huge business, og jeg vil formentlig ikke komme til at omsætte for mere end 50.000 kr. det/de første år - derved ingen nødvendighed for momsregistrering. (selv synes jeg dog, at mit projekt på længere sigt har potentiale til at blive stort, afhængig af den energi jeg sparker i det)
Min forretning skal primært foregå via nettet - yes en webshop. Betaling og bestilling bliver primært via paypal, men der vil formentlig blive mulighed for kortbetaling på længere sigt.

Første spørgsmål:

1. Er det korrekt at jeg skal CVR-registreres for at modtage kortbetalling via min hjemmeside?

Jeg har fundet mig et navn til min lille forretning. Dette navn ønsker jeg at sikre. Jeg har læst mig frem til, at hvis jeg CVR-registrerer mig under mit ønskede navn, så vil andre ikke kunne oprette sig som firma under samme.
Igen - da det ikke er kæmpe forretning jeg har gang i, synes jeg at 2350 kr. er mange penge for at varemærkeregistrere sig her i DK. 7000 kr. for varemærkeregistrering i hele EU er endnu flere penge! Derfor påtænker jeg kun at købe domænet med mit ønskede navn og CVR-registrere mig under samme. 

Flere spørgsmål:

2. Er det korrekt at når jeg CVR-registrerer mig, da forhindrer jeg andre i at registrere firma under samme her i DK?

3. Hvis en anden varemærkesikrer “mit navn” via Patent- og varemærkestyrelsen, EFTER at jeg har CVR-registreret og købt domæne i navnet, kan denne anden person da kræve mit domæne, eller forlange at jeg skifter navn?

4. Hvad vil i gøre i mit tilfælde? Er det dumt ikke at investere den kæmpe sum af 7000 kr. for varemærkeregistrering i EU? 

Jeg har søgt på ovenstående spørgsmål men flere med tvetydigt svar. Jeg håber i kan besvare mine i alt 4 spørgsmål.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:52

Kan ikke svare dig på alle spørgsmål, men der kan sagtens være 2 firmaer i Danmark med samme navn :)

Prøv blot at søg på PK Transport eller andre transportfirmaer, det er kun hvis der er noget varemærkebeskyttelse de andre ikke kan, men almindeligvis kan man sagtens have samme firmanavn

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:54

Volcanicsoil:

Hej derude!

Jeg er ved at starte en lille fritidsforretning som supplement til min SU.
Jeg vil ikke kaste alt for mange penge efter projektet her i opstartsfasen, og derfor nyder jeg også at læse gratis med på denne side. Nu er det dog endelig blevet min tur til at byde ind med spørgsmål. 
Mit projekt kommer tættere på virkelig for hver dag. Det er ikke huge business, og jeg vil formentlig ikke komme til at omsætte for mere end 50.000 kr. det/de første år - derved ingen nødvendighed for momsregistrering. (selv synes jeg dog, at mit projekt på længere sigt har potentiale til at blive stort, afhængig af den energi jeg sparker i det)
Min forretning skal primært foregå via nettet - yes en webshop. Betaling og bestilling bliver primært via paypal, men der vil formentlig blive mulighed for kortbetaling på længere sigt.

Første spørgsmål:

1. Er det korrekt at jeg skal CVR-registreres for at modtage kortbetalling via min hjemmeside? Ja hvis du vil modtage betalingskort via Nets.

Jeg har fundet mig et navn til min lille forretning. Dette navn ønsker jeg at sikre. Jeg har læst mig frem til, at hvis jeg CVR-registrerer mig under mit ønskede navn, så vil andre ikke kunne oprette sig som firma under samme.
Igen - da det ikke er kæmpe forretning jeg har gang i, synes jeg at 2350 kr. er mange penge for at varemærkeregistrere sig her i DK. 7000 kr. for varemærkeregistrering i hele EU er endnu flere penge! Derfor påtænker jeg kun at købe domænet med mit ønskede navn og CVR-registrere mig under samme. 

Flere spørgsmål:

2. Er det korrekt at når jeg CVR-registrerer mig, da forhindrer jeg andre i at registrere firma under samme her i DK? Nej, et andet firma må godt hedde det samme navn som dit, dog må de ikke være i samme branche eller på anden vis kunne forveksles med dit firma.

3. Hvis en anden varemærkesikrer “mit navn” via Patent- og varemærkestyrelsen, EFTER at jeg har CVR-registreret og købt domæne i navnet, kan denne anden person da kræve mit domæne, eller forlange at jeg skifter navn? Nej ikke hvis du har registreret navnet først, og i øvrigt kan ingen tage dit domæne så lange det er aktivt, dvs. du bruger det på en aktiv hjemmeside.

4. Hvad vil i gøre i mit tilfælde? Er det dumt ikke at investere den kæmpe sum af 7000 kr. for varemærkeregistrering i EU? Jo det er ikke nødvendigt for langt de fleste firmaer.

Jeg har søgt på ovenstående spørgsmål men flere med tvetydigt svar. Jeg håber i kan besvare mine i alt 4 spørgsmål.

SEO tilbydes. Eks. på reference: Nem og hurtig inkasso med inkasso service online.

Tilmeldt 3. Sep 12
Skrevet kl. 18:00

Hej Mikkel & Sarah

Tak for hurtigt svar. Jeg har godt hørt, at der er mulighed for samme firmanavn, hvis der er tale om firma på forskellige områder. Min bekymring går primært på, om jeg kan blive pålagt at opgive mit domæne, eller om der er en anden usikkerhed ved ikke at varemærkeregistrere mig via Patent og Varemærkestyrelsen. Jeg vil blot sikre mig, at jeg ikke kan blive frataget retten til mit navn.

Venlig Hilsen

Tilmeldt 28. Feb 10
Skrevet kl. 18:02

Volcanicsoil:

Hej Mikkel & Sarah

Tak for hurtigt svar. Jeg har godt hørt, at der er mulighed for samme firmanavn, hvis der er tale om firma på forskellige områder. Min bekymring går primært på, om jeg kan blive pålagt at opgive mit domæne, eller om der er en anden usikkerhed ved ikke at varemærkeregistrere mig via Patent og Varemærkestyrelsen. Jeg vil blot sikre mig, at jeg ikke kan blive frataget retten til mit navn.

Venlig Hilsen

Hej, prøv at læse mine svar, de står lige efter dine spørgsmål i mit første svar i tråden. Men det er lidt svært at få øje på Smile

SEO tilbydes. Eks. på reference: Nem og hurtig inkasso med inkasso service online.

Tilmeldt 3. Sep 12
Skrevet kl. 18:08

Hej Niels

Tak for besvarelse af mine spørgsmål. Dermed kan ingen forlange domæne eller navneændring af min forretning, og jeg skal ikke bekymre mig, så længe jeg betaler for at have mit domæne. 

Venlig Hisen

Tilmeldt 3. Sep 12
Skrevet kl. 18:10

Hej Niels

Jeg er bare lang tid om at skrive, så din besvarelse var ikke gået ind, da jeg påbegyndte min besked. Endnu en gang tak for besvarelse af mine spørgsmål, der formentlig er blevet set lignende tidligere. 

Venlig Hilsen Smile

Tilmeldt 28. Feb 10
Skrevet kl. 18:10

Volcanicsoil:

Hej Niels

Tak for besvarelse af mine spørgsmål. Dermed kan ingen forlange domæne eller navneændring af min forretning, og jeg skal ikke bekymre mig, så længe jeg betaler for at have mit domæne. 

Venlig Hisen

Hej eller rettere så længe du bruger domænet aktivt, dvs. hvis du har en hjemmeside tilknyttet domænet. Hvis domænet er inaktivt kan andre faktisk godt snuppe det selvom du betaler for det.

Tilmeldt 3. Sep 12
Skrevet kl. 18:18

Hej Niels

Jeg har lige købt domænet, og jeg er ved at få programmeret en hjemmeside. Betyder det, at min hjemmeside i værste fald kan blive snuppet nu? Ikke at der er den største sandsynlighed for det, men i princippet? 

Vh

Tilmeldt 28. Feb 10
Skrevet kl. 18:28

Volcanicsoil:

Hej Niels

Jeg har lige købt domænet, og jeg er ved at få programmeret en hjemmeside. Betyder det, at min hjemmeside i værste fald kan blive snuppet nu? Ikke at der er den største sandsynlighed for det, men i princippet? 

Vh

Hej igen. Ikke hvis man ser på domæneklagenævnets afgørelser. Domænet skal have været inaktivt i længere tid, og hvis du kan vise at du har en plan med domænet, fx, ved at der pt. er ved at blive klargjort en hjemmeside til domænet, skal du ikke bekymre dig om noget Smile

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)