Hej derude! Jeg er ved at starte en lille fritidsforretning som supplement til min SU. Første spørgsmål: 1. Er det korrekt at jeg skal CVR-registreres for at modtage kortbetalling via min hjemmeside? Jeg har fundet mig et navn til min lille forretning. Dette navn ønsker jeg at sikre. Jeg har læst mig frem til, at hvis jeg CVR-registrerer mig under mit ønskede navn, så vil andre ikke kunne oprette sig som firma under samme.
Flere spørgsmål: 2. Er det korrekt at når jeg CVR-registrerer mig, da forhindrer jeg andre i at registrere firma under samme her i DK? 3. Hvis en anden varemærkesikrer “mit navn” via Patent- og varemærkestyrelsen, EFTER at jeg har CVR-registreret og købt domæne i navnet, kan denne anden person da kræve mit domæne, eller forlange at jeg skifter navn? 4. Hvad vil i gøre i mit tilfælde? Er det dumt ikke at investere den kæmpe sum af 7000 kr. for varemærkeregistrering i EU? Jeg har søgt på ovenstående spørgsmål men flere med tvetydigt svar. Jeg håber i kan besvare mine i alt 4 spørgsmål. |
Kan ikke svare dig på alle spørgsmål, men der kan sagtens være 2 firmaer i Danmark med samme navn :)
Prøv blot at søg på PK Transport eller andre transportfirmaer, det er kun hvis der er noget varemærkebeskyttelse de andre ikke kan, men almindeligvis kan man sagtens have samme firmanavn