Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har nogle penge jeg godt vil af med :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige siddet og bestilt en rejse til USA. Det er min partner og mig der skal afsted næste år. Prisen endte på et beløb, som jeg egentlig ikke synes er svimlende højt - Men dog alligevel en god slat penge!

Da jeg så vil betale med mit firma's Visa/Dankort, vil den ikke godtage det. Jeg ringer ind til rejseselskabet og klager min nød. Og sørme om ikke betalingen går via udlandet, hvilket gør at jeg ikke kan betale et beløb på over 20.000 kroner.

Forslaget er at jeg vælger deres funktion der deler betalingen op på 2 forskellige kort. Upraktisk når jeg bare gerne vil betale med vores firmakort, som vi kun har ét af. Jeg får dog at vide at jeg kan kontakte min bank og bede om at få grænsen hævet. Det gør jeg så - Men nej, det kan man ikke, siger banken. Det er Visa der bestemmer. Han har ingen andre forslag, udover at betale med flere forskellige kort. Eller, som han siger, få mig et Mastercard.

Jeg ender med at betale med 2 forskellige kort - Så må jeg vores revisor jo se hvordan man fikser det i regnskabet, når jeg nu manuelt flytter prisen for den ene delbetaling fra vores firma, til den konto det andet kort er tilknyttet.

Men jeg må indrømme, at hvis ikke tilbuddet havde været godt, så var jeg fluks sprunget over til et andet firma, som kørte betalingerne igennem Danmark, så jeg kunne undgå det bøvl. Faktisk var jeg tæt på at købe fly direkte ved SAS og hotel direkte på hotellets hjemmeside. Men der kom Jyden op i mig, for det ville IKKE blive billigere!

Det er ærgeligt at et rejseselskabet/VISA/min bank gør det så besværligt. For rejseselskabet er det jo meget ærgeligt at de risikere at miste kunder på en teknisk detalje. Jeg forestiller mig at mange smutter direkte videre til et andet selskab eller finder på andre løsninger, end at ringe rundt og betale med flere kort osv.

Nå, det var et lille surt opstød herfra! :-)

Min pointe er ikke at brokke mig over det, for hvis VISA har de regler, så har VISA jo de regler.

Men det er måske en reminder til alle jer der ejer shops - Sørg nu for at kunden kan få lov at betale. For når kunden først er nået til betalingen, så kunne kunden jo ligeså godt stå og banke på din dør, og sige præcis det samme som i titlen på mit indlæg her: "Jeg har nogle penge jeg godt vil af med" - Og siger man nej til en der står og siger sådan? :-) Nej vel? Så sørg for at kunderne kan betale, uden alt for meget besvær! Ellers banker de på din nabos dør!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

visa reglerne er jo for at undgå folk bliver snydt via udlandshandel. Din bank kunne sagtens ha hævet den grænse - men - revisor vil ikke ha spor besvær med to kort - og du heller ikke-

Det du har betalt via privat kort ex kører du bare som Kredit privat udlæg via mellemregning og Debit driftens omkostning - med den kvittering, og så kan du tage pengene fra banken ved at udligne debet privat udlæg  mod  kredit bank i bogholderiet - skattefrit hvis det kort du har betalt med uden for firmaet var skattede privatpenge - No problemos - lidt besværligt, men I får ikke spor regnskabsproblem ud af det

Husk, den der grænse gælder også hævninger i USA under rejsen inden for et eller andet antal dage - så rækker det ikke må du ha andet kort med (altid klogt) eller lidt US $ - Nyd turen og få succes

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 00:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

visa reglerne er jo for at undgå folk bliver snydt via udlandshandel. Din bank kunne sagtens ha hævet den grænse - men - revisor vil ikke ha spor besvær med to kort - og du heller ikke-

Det du har betalt via privat kort ex kører du bare som Kredit privat udlæg via mellemregning og Debit driftens omkostning - med den kvittering, og så kan du tage pengene fra banken ved at udligne debet privat udlæg  mod  kredit bank i bogholderiet - skattefrit hvis det kort du har betalt med uden for firmaet var skattede privatpenge - No problemos - lidt besværligt, men I får ikke spor regnskabsproblem ud af det

Husk, den der grænse gælder også hævninger i USA under rejsen inden for et eller andet antal dage - så rækker det ikke må du ha andet kort med (altid klogt) eller lidt US $ - Nyd turen og få succes

Jeg skal da lige tale med min bank igen så, for han sagde udtrykkeligt at de IKKE kunne hæve den grænse :-)

Men det er nu, som jeg sagde, heller ikke fordi jeg vil brokke mig over noget. Det er bare en strøtanke, som sagtens kan overføres til både min egen shop og andre shopejeres shop!

Rejseselskabet jeg købte hos ved jo godt at det problem opstår (ja op til flere gange dagligt formoder jeg - en del pakkerejser kommer over 20.000 kroner). Og når de markedsfører sig i Danmark, burde de måske sørge for at betalingerne også går igennem her i landet via en aftale med Nets/Teller. Min købsoplevelse havde været meget bedre, hvis kortet bare var gået igennem. Og så havde jeg heller ikke været tæt på at købe andensteds.

Det skal altid være let og ligetil at betale for det man køber - Uanset hvordan og hvorfor. Og KAN det løses, bør butikken løse det. Og kræver det at de skal besvære sig med en lokal betalingsaftale i de lande de er i, så er det vel det de bør? :-)

Men tak for de gode råd Cookie! Nu er jeg ikke nær så nervøs for at skrive til vores revisor :-)

Og ja, vi tager både firmakort og privatkort med. Og der skal også bestilles et Mastercard til firmaet inden vi tager afsted. Man kan aldrig have for mange kort med til USA :-)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 00:24

Har selv haft lign problem, har var et 50.000 kroners Mastercard løsningen...

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:32

Tænk også lige på under rejser - at selv om dit kreditkort virker og har dækning og du ikke er over grænsen, så kan du sagtens spise på en restaurant der helt bevist kører det lidt skævt igennem og siger DET VIRKER IKKE -  betal kontant. Det betyder ikke at kortet ikke virker, men masser af restauranter f.eks. jeg vil sige 80% på de græske øer - en del andre steder, og meget færre i USA osv, IKKE vil ha kreditkort betaling, for den kan skat gennemskue - så de kræver cash

Du kan bare sige du ikke har cash og du ved det virker , og lidt afhængigt af hvor hard core de er, følger de dig, men skattesnyd hos hoteller og specielt resaturanter eller butikker i nok mest Grækenland, og til dels Hong Kong o.l. men skam også andre lande, er en ret væsentlig årsag til, at kreditkortet desværre ikke lige virker

vh

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 00:58

Cookie:
Tænk også lige på under rejser - at selv om dit kreditkort virker og har dækning og du ikke er over grænsen, så kan du sagtens spise på en restaurant der helt bevist kører det lidt skævt igennem og siger DET VIRKER IKKE -  betal kontant. Det betyder ikke at kortet ikke virker, men masser af restauranter f.eks. jeg vil sige 80% på de græske øer - en del andre steder, og meget færre i USA osv, IKKE vil ha kreditkort betaling, for den kan skat gennemskue - så de kræver cash

Du kan bare sige du ikke har cash og du ved det virker , og lidt afhængigt af hvor hard core de er, følger de dig, men skattesnyd hos hoteller og specielt resaturanter eller butikker i nok mest Grækenland, og til dels Hong Kong o.l. men skam også andre lande, er en ret væsentlig årsag til, at kreditkortet desværre ikke lige virker

Det er vel en af årsagerne til at landet er på røven :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:04

Ja nu ved jeg ikke hvilket land . men ex grækenland - så jag absolut

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 08:34
Banken kan ophæve grænsen midlertidigt på dit VISA kort, men det er forbundet med visse risici. Derfor er det en individuel vurdering om de vælger at gøre det. Alternativt kan du ansøge om et virtuelt mastercard, her kan du få sat grænsen til højere beløb. Godkendes som en kredit tror jeg

Jimmy
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 11:14

Forstår bare ikke de afviste at hæve den, ved at sige at det ikke er muligt - såfremt at de virkelig godt kunne!

Vi har trods alt en stor 6-cifret kassekredit (og der er kæmpe plus på kontoen).

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 16:22

Ved ikke hvad det er for en side du køber fra. Har aldrig haft problemer med at betale når jeg køber rejser.

20.000 lyder også lidt i overkanten, medmindre du insisterer på at flyve med et bestemt selskab.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)