Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Linkedin.com erfaringer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.

Jeg oprettede for længe siden en profil på Linkedin.com (http://www.linkedin.com/in/larsbachmann), men har først nu fået lidt blod på tanden, og er begyndt at gøre lidt ved det.

Er der nogen herinde der har erfaringer med brug af linkedin.com?
Nogen gode råd til hvordan man bedst og nemmest får opbygget en godt netværk den vej igennem?

Tilmeldt 15. Apr 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 13:59
Hej Lars

Jeg har også en profil og opdaterer af og til med nye connections - jeg har nu godt nok ikke haft den store nytte af LinkedIn endnu, men synes egentlig, at det er en smart opfindelse!

Måske skulle man skrive en invitation til aminoer om at blive en del af ens netværk, det ville da helt sikkert give et kanon netværk, hvis vi på den måde kunne "dele venner"!

Send mig gerne en invitation!

Min mailadresse er jo at finde i min amino-profil.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:06
Jeg anvender også selv Linkedin, dog ikke voldsomt aktivt, men føler ikke at jeg har fået det store ud af det. Det er dog meget sjovt at se hvordan folk man kender, kender hinanden.

Min mailadresse er jo at finde i min amino-profil.

Den kan andre brugere ikke se :)
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 14:22
Jeg syntes at det er et rigtigt godt tool, til at se der sker i ens netværk.
Eks. når gamle kolleger får nyt job, eller ny uddannelse eller lign...

Alt om både i Danmark

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 14:29
Måske skulle man skrive en invitation til aminoer om at blive en del af ens netværk, det ville da helt sikkert give et kanon netværk, hvis vi på den måde kunne ''dele venner''!

Det du foreslår dér, underminerer jo fuldstændig formålet med LinkedIn. Det er (ifølge LinkedIn selv!) meningen at man kun tilføjer personer man kan stå inde for, som man ved leverer varen, er knalddygtige osv. Det er med til at sikre kvalitet. Hvis man begynder at dele på kryds og tværs uden at kende hinanden falder alt dette til jorden. Der er rigtig mange der totalt har misforstået dette og gør det til en sport at have så mange kontakter som muligt. Men hvis man ikke kender dem er værdien af sit såkaldte "netværk" svær at få øje på.

For lige at besvare det oprindelige spørgsmål, så har jeg heller ikke haft noget særligt ud af LinkedIn, udover at det er en nem måde at keep in touch med sine kontakter. Jeg har én gang sendt en forespørgsel ud til netværket og fik ikke nogen synderligt overvældende respons, men det afhænger jo af så mange ting. Jeg har set eksempler på andre der eksempelvis har fået job via netværket, og hvis jeg ellers boede i Kbh kunne jeg også have fået de første 4-5 jobs derigennem.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 15. Apr 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:46
Hej Uffe

Ja, det har du vel ret i.

men på den anden side, så tror jeg, at man skal blive bedre til at invitere lidt mere "perifære" venner. Her tænker jeg kunder, forretningsforbindelser etc.

Jeg er personlig meget dårlig til at huske at få spurgt folk, om de er på LinkedIn, hvor jeg ved min mand er meget bedre til det - derved får han en mulighed for bedre at holde styr på gamle forbindelser, kollegaer etc.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 16:32
Bruger selv mest min profil til at holde styr på det allerede etablerede netværk. Ikke til at bygge et nyt via Online-netværking eller lign. Linkedin virker rgtigt godt - også som en slags reference for ens karriere.

http://www.linkedin.com/in/saugstrup

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:16
Jeg har ikke rigtig set det LinkedIn-ende lys endnu. Jeg hygger mig lidt, når der kommer en invitation, og synes, det er sjovt, at de nogen gange kan gætte, hvem jeg kender.

mvh Hans

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 09:37
Tro det eller lad være, men jeg har faktisk fået mere arbejde og andet ud af min myspace profil.

Go figure

Steffen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)