Hej med jer, Jeg vil så gerne fremme børns læring, kan se der er for mange børn der halter bagud i folkeskolen. Nogen vender sig ind i sig selv og sidder hjemme og spiler spil, kunne man ikke vende det til noget positivt? Jeg går og har så mange ideér til spil der øver børn i matematik og sprog. Jeg har checket markedet, men syntes ikke det er sjovt og anvendeligt nok. Enten er det for kedeligt og "skole agtigt" ellers er det for urelevant. Jeg tror der skal laves god undersøgelse af skolebørn og miljøet inden man laver spillene. Måske er der mulighed for fonde og regerings puljer der vil støtte projektet hvis vi er saglige og dygtige, hvad siger I? Jeg er designer og erfarne iværksætter jeg søger folk der kan lave spillene, og folk der kan støtte op om projektet. Lige nu er det i idé fasen, jeg vil skrive herinde om andre har samme idé og lyst? Bedste hilsener Lisbeth |
Hej Lisbeth
jeg synes ideen lyder som en rigtig god ide, og pixiline er jo kun til mindre børn, som de rent faktisk ret hurtig kommer til at kede sig over,
tror den serie indeholder for lidt udfordringer.
betragter man børn er de jo meget hurtige til at prøve noget nyt, og langt de fleste børn er helt vilde med at lære,
bare se hvor stolte de er når de starter i skole, så går der 2-3 år og så er det kedeligt for dem, så skolerne skulle måske også være
bedre til at se hvor børnene er, så de rent faktisk kunne fastholde deres vilje til at ville lære.
Lars