Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har læst SEO-LEX. lidt forvirring omkring lintern opbygning.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er blevet færdig med bogen SEO-Lex som i øvrigt var fantastisk. Sidder og skal i gang med at implementere nogen af de ting der står i den og har et problem med forståelsen om intern opbygning/link.

Ifølge bogen skal man mig bekendt helst have en side til hver af de vigtige søgeordsætninger fundet i googles værktøj, men dette giver mig et par problemer da jeg har en webshop med kun et produkt (dog mange varianter heraf) nemlig snørebånd.

Skriver lige et par eksempler på nogle søgeord og søgeordssætninger som jeg ønsker optimering på:

Snørebånd

Gule snørebånd

Ordet snørebånd ønsker jeg høj placering på, på min forside.

På "Gule snørebånd" skulle landingpage helst være en visning af alle vores gule snørebånd (den side findes ikke lige pt ud over hvis jeg laver et søgeresultat)

Kan man lave en landingpage til f.eks "Gule snørebånd" hvor jeg samler alle de gule snørebånd jeg har, og skriver en lille smule om dem i starten, UDEN at denne side kan ses hvis man kommer ind på forsiden. Dvs. siden skal ikke kunne ses med mindre man søger på lige netop "gule snørebånd" i google da der i givet fald ville komme alt for mange sider man kunne vælge fra forsiden (og dette skaber mere forvirring end hjælp).

Er det muligt at lave en sådan landingpage som ikke kan ses/tilgås andre steder fra end google, samtidig med at den bliver indekseret af google robotten og placeret højt i de organiske søgninger?

Håber problemstillingen giver mening :)

Mvh Christian

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du kan sagtens lave en side med gule snørrebånd, men at du ikke vil have den skal kunne tilgås fra andre steder end når man søger på Google forstår jeg ikke. Det er da langt mere søgemaskinevenligt og brugervenligt at du netop gør så man kan tilgå disse sider, man kunne kalde det en sortering af dine produkter.

Begynder du på det du beskriver, ender du i en mørkegrå zone af SEO, og det er derfor ikke til at sige om du bliver negativt ramt af Google eller ikke. så jeg ville ikke anbefale den metode.

Min anbefaling vil uden tvivl være at du skal lave disse kategorisider, optimere dem og gøre så ALLE kan tilgå og se dem uanset om man klikker sig rundt på din hjemmeside, eller man kommer fra andre bots eller hjemmesider. på de kategorisider skal du så lave en god beskrivelse af de gule snørrebånd, røde snørrebånd mf.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 16:12

Takker for hjælpen.

Ville bare gerne undgå at have for mange kategorier da der er mange farver og tillægsord, men hvis det ikke kan laves uden at være i en gråzone, må de samles i en kategori hvor de ikke forvirrer.

Mvh.

Christian

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christian

Som Kim er inde på, er det firkantet set noget skidt, hvis man udelukkende kan se den givende side når man søger på Google. Du får det dog til at lyde som om at der udelukkende eksisterer 2 muligheder, nemlig at siderne enten bliver meget synlige på forsiden, eller omvendt helt usynlige.

Så er mit spørgsmål bare: har du overvejet en gylden mellemvej? Man kan jo sagtens have en underside, som hverken er usynlig, eller du henviser til med store billeder, selvlysende knapper, eller store overskrifter.

Var jeg dig, ville jeg oprette de undersider som du har i tankerne. Herefter ville jeg henvise til undersiden via diskrete tekstlinks i større tekststykker. Eksempelvis har du på din forside et afsnit der hedder "Nye produkter der er på vej:", som du sagtens ville kunne indsætte et link i. Det er nemlig kun en brøkdel af de besøgende som vil tygge sig igennem hele denne tekst, hvorfor din bekymring om at "der i givet fald ville komme alt for mange sider man kunne vælge fra forsiden (og dette skaber mere forvirring end hjælp)" ikke er noget som du bør bekymre dig om. Hvis du dernæst også laver en lille håndfuld andre interne links, fra relevante produkttekster til den nye underside, samt laver et nyt manuelt HTML-sitemap burde der ikke være nogen ko på isen. I så fald har du nemlig en underside som alle kan tilgå (hvis de vil), omend mange aldrig vil opdage at den eksisterer. 

/ Emil

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:44

Emil Blücher:

Hej Christian

Som Kim er inde på, er det firkantet set noget skidt, hvis man udelukkende kan se den givende side når man søger på Google. Du får det dog til at lyde som om at der udelukkende eksisterer 2 muligheder, nemlig at siderne enten bliver meget synlige på forsiden, eller omvendt helt usynlige.

Så er mit spørgsmål bare: har du overvejet en gylden mellemvej? Man kan jo sagtens have en underside, som hverken er usynlig, eller du henviser til med store billeder, selvlysende knapper, eller store overskrifter.

Var jeg dig, ville jeg oprette de undersider som du har i tankerne. Herefter ville jeg henvise til undersiden via diskrete tekstlinks i større tekststykker. Eksempelvis har du på din forside et afsnit der hedder "Nye produkter der er på vej:", som du sagtens ville kunne indsætte et link i. Det er nemlig kun en brøkdel af de besøgende som vil tygge sig igennem hele denne tekst, hvorfor din bekymring om at "der i givet fald ville komme alt for mange sider man kunne vælge fra forsiden (og dette skaber mere forvirring end hjælp)" ikke er noget som du bør bekymre dig om. Hvis du dernæst også laver en lille håndfuld andre interne links, fra relevante produkttekster til den nye underside, samt laver et nyt manuelt HTML-sitemap burde der ikke være nogen ko på isen. I så fald har du nemlig en underside som alle kan tilgå (hvis de vil), omend mange aldrig vil opdage at den eksisterer. 

/ Emil

Helt eksakt Yes

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 18:37
Hej Christian,

Det er helt korrekt hvad de sidste to skriver :) tænk sådan her på det: hvorfor skulle google vise din side, hvis ikke selv har lyst til at man skal kunne finde den? :)

Link til de sider via f.eks tekst-links fra forsiden... Det vil sige skriv en tekst til forsiden hvor du beskriver de forskellige typer/farver strømper, og lav så teksten med de gule strømper om til et link der peger ind på den side... Det bør virke fint fint :)

Vh, Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 106
Fra  Lakgruppen A/S Skrevet kl. 10:15

Er du ikke udeover problemet hvis du laver et link i din menu: Snørebånd efter farver.

På siden skriver du links til alle dine sider:

Gule snørebånd > linker til en side der beskriver lidt om gule snørebånd og viser alle dine gule snørebånd på du har på siden.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)