Jeg får denne fejl besked når jeg prøver at gemme en større mængde data i en artikel
Request Entity Too Large
The requested resource /administrator/index.php does not allow request data with POST requests, or the amount of data provided in the request exceeds the capacity limit.
Størrelsen af filen er kun 3,44 KB (3,528 byte) det er en excel tekstfil med omkring 1000 linier, artiklen kan kun" tage "omkring 900 linier? før det siger at data mængden er for stor.
Kan du evt. give lidt flere detaljer? Du skriver både artikel og Excel attachment - betyder det at du benytter K2 eller anden extension - eller er det alm. Joomla content i hvilken du linker til en Excelfil på serveren?
Uanset - følgende ville være rare at vide noget om, for at komme nærmere hvad det handler om: 1. Joomla version 2. Extension benyttet/involdveret 3. Webhost/hotel
Jeg har Joomla 2.5.7 og det er Joomla artikel, altså ingen extension, jeg bruger Redhost :-)
Den excel fil er ikke vedhæftet i artiklen, jeg kopier den over i artiklen i joomla og den kan godt tage de ca. 900 linier, men lige pludselig bliver data mængden for stor ?
Hvis du kopierer indholdet af Excelarket over i Joomla artiklen, så er mit bud at du får nogle koder med over som Joomla ikke bryder sig om i denne forbindelse.
Prøv evt. som en test, at kopiere indholdet over i Notepad og derfra videre over i artiklen. Glem at opsætning og al formatterring nu ligner noget der er løgn - men bare gennemfør testen. Hvis du kan gemme dette - så er det koder fra Excel som flyttes med over i din HTML editor, som driller dig :)
Hvis din editor understøtter det, kan du naturligvis også bare indsætte det kopierede "som tekst" i editoren - så vil alle koder også blive sorteret fra...
Jeg kan godt kopier teksten over, det har jeg gjort mange gange før, men det er lige som om at mængden er for stor nu?
Det tager også en evighed at slette i artiklen, der skal jeg tage små bider af gangen og slette teksten og det kan godt tage 10 min at få slettet al indhold i artiklen :-(
Lyder som om der er rigtig meget tekst - i hvert fald så meget, at din browser/editor ikke kan lide det..
Hvilken editor benytter du? Kan du evt. smide mig en PM med (link til) Excelarket? Så kan jeg prøve at se om jeg kan fremprovokere problemet og evt. se en løsning på det?
Det kan jeg desværre ikke, da den information der er i excel filen er en oversigt over bilmodeller med tandrem og jeg har selv skrevet og brugt mange 100 timer på databasen og derfor vil jeg ikke bare give den ud til andre, artiklen er også kopi sikret på min side.
Men ud over det jeg allerede har skrevet med mængden af data og/eller medfølgende kode fra Excelarket til Joomla artiklen, så har jeg desværre ikke andre bud på en årsag :(
Jeg takker for din hjælp, det jeg ikke kan forstå er at den har en stor mængde data i artiklen i forvejen, men lige pludselig kan den ikke rumme mere, så når den sin grænse? selv om siden ikke fylder særlig meget.
Hvornår kommer fejlmeddelsen - er det først når du gemmer artiklen?
Du kan evt. prøve med en anden editor - eller endnu bedre sæt editor til "Ingen" så du får lov at arbejde i rå HTML uden editor indblandet.
Derudover kan du også prøve at skabe en tekstfil med fx. 1MB tekst - og så kopiere den tekst over i artiklen i stedet, og se om det også giver dig problemer. Så får du svar på, om det er mængden eller om det er data/koder fra Excel der er problemet....
Du kan dog risikere at du i stedet løber ind i fejlmeddelser a'la "Execution time exceeded" afh. af din upload hastighed samt hvad RedWEB sætter "Max execution timeout" til på deres MySQL servere.