Hej, Hvis jeg ønsker at købe en computer gennem min enkeltmandsvirksomhed, SKAL jeg så betale med nem-kontoen tilknyttet min virksomhed, eller kan en anden betale for mig (hvorefter jeg så overfører pengene til personen)? Er det ikke nok at computeren købes, så den ejes af enkeltmandsvirksomheden? Når den købes gennem virksomheden, er det så klogt at købe den uden moms til at starte med, eller trække det fra efterfølgende? På forhånd tak, Thomas |
Altså, da vi startede, sagde vores revisor: I kan stort set gøre hvad I vil, bare I har en god og plausibel forklaring, hvir nogen spørger, hvorfor I har gjort det på denne måde.
Jeg forstår så ikke hvorfor du ikke bare kan betale ved "kilden", men hvis du kan få et bilag osv. må du jo kunne forklare dig ud af, hvorfor du gør det på den måde. Men der er kommet en ny regel om at man BtB skal betale alle regninger på over 10.000 elektronisk.
Hvad du mener med at købe uden moms til at starte med, forstår jeg ikke? Du kan da ikke købe uden moms nogen steder?