Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hund og kat sammen

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa..

Det er godt nok lidt udenfor kategori, men amino plejer altid at være frisk med en innovativ god løsning så vi prøver...

Jeg har haft en engelsk staffordshire (muskelhund) (tyson) i knap 2 år.. Han er 3 år og kom fra et hjem hvor han blev behandlet meget dårligt så han er meget angst og er ikke glad for andre dyr medmindre de er forholdsvis store eller også små muskelhvalpe.. Labrador, schæfer osv kan han sagtens med, men de der små tæppetissere kan han ikke med overhovedet...

Min mor har så en kat(Gucci) som hun har haft i 5 år snart..

Vi vil gerne have Gucci og tyson til at kunne sammen, da tyson skal flytte hjem til min mor pga personlige problemer..

Men det simpelthen umuligt!! Tyson viser tænder, og Gucci vræsser og venter på en mulighed for at stikke af.. Vi har prøvet at "snakke" med dem begge osv, men det hjælper ikke rigtigt.. Og hver gang tyson har været hos mor, så kommer Gucci ikke hjem i en dag til halvanden fordi hun er bange...

Er der nogen der har nogen gode råd tricks eller kan anbefale en psykolog til de to der kan få dem til at kunne sammen? Vi bor i odense...

På forhånd mange tak!

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 06:34

Spændende udfordring...
Som jeg læser det tror jeg desværre ikke at det vil lykkes for jer.
Ikke at jeg har den store erfaring på området, men har selv et par meget rolige katte, som gerne finder sig i besøg af hunde - men ikke alle hunde.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 468
Fra  MBJ Trading Skrevet kl. 08:25

Jeg har en venindes søster, som er noget træner/Hundeadfærdsinstruktør. 
Måske kunne hun være behjælpelig!  

http://www.svanesdyr.dk/

Martin Jensen 
http://Startline.dk

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 15:08

Michel Moore:
Er der nogen der har nogen gode råd

Et måske lidt kedelig råd: Drop tanken eller forvent at katten bliver væk for bestandig.

Det sidste er efter min mening meget uretfærdigt.

Mvh. John (stor dyreven)

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 15:11

Har slettet kommentaren, da den var indrykket to gange. (Under UPS! Noget gik galt)

/John

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:28

Vi havde to meget stressede katte. det blev bare værre og værre og den ene blev også urenlig. Vi tog en (meget) hård beslutning og nu har vi én kat, der fungerer fuldstændig perfekt. Den er rolig, harmonisk og glad.

Men det er bare ikke et nemt valg at træffe!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:49

Tak for alle svarerne selvom de ikke rigtig er brugbare. Hvis vi havde i sinde at give op, så havde jeg ikke skrevet herinde.

Om så jeg skal lære at snakke som en hund og en kat, så gør jeg det, hvis det er det der skal til. De er begge to legesyge og verdens bedste, så de skal nok komme til at kunne sammen.

Jeg har fundet nogen feromener til kat og til hund, som jeg vil forsøge at lokke dem begge med.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:50

Martin Jensen:

Jeg har en venindes søster, som er noget træner/Hundeadfærdsinstruktør. 
Måske kunne hun være behjælpelig!  

http://www.svanesdyr.dk/

Tak for rådet. Hun er dog fra hirtshals, hvilket nok bliver for langt for hende at køre jo

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 03:52

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 04:07

Prøv jer ad ved en ekspert? - det koster vel "kassen" men.. måske det det værd for det lyder som om i har i sinde at løse det!

Jo længere i "leger" professionelle, og prøver, uge efter uge, jo mere kommer de to dyr til at "hade" og frygte hinanden..

Ville være synd hvis det ender med at i ALDRIG får det til at virke jo!

Så hellere betale sig fra det :-)

Ville jeg/vi herhjemme ha gjort :)!

Håber i får det løst.

Mvh Chris 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)