Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO opsætning af produkter i webshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 7. Nov 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg syntes det er svært at finde ud af hvad som vægter mest vedrørende SEO af produkter.

Jeg kan sætte følgende op i min shop for hvert produkt & varegruppe, hvad er bedste bud på opsætning af produkter, er alt lige vigtigt?:

*Meta søgeord: Eksempel, Becca, jakke, overtøj, Vero Moda

*Meta beskrivelse: Eksempel, Dejlig Becca Jakke fra Vero Moda sælges billigt online for kun 499

*Meta Titel: Eksempel, Becca jakke fra Vero Moda for kun 499 kroner?

*Søgemaskinevenligt sidenavn : Eksempel, Becca jakke fra Vero Moda for kun 499 kroner

For selve shoppen kan følgende sættes op, hvad er bedste bud på opsætning?:

*Butiksnavn: Eksempel, SuperFashion

*Sidenavn seperator, her er . er default

*Sidenavn SEO tilpasning, her kan jeg vælge: sidenavn vises efter butiksnavn eller butiksnavn vises efter sidenavn

*Standard meta søgeord : Eksempel, Modetøj, accessories, sko, onlinebutik, gratis fragt

*Standard meta beskrivelse: Eksempel, Hos SuperFashion kan du købe billigt modetøj, accessories, sko og meget andet til lave onlinepriser.

*Konverter ikke vestlige tegn (afkrydsningsfelt)

*Aktiver canonical URLS´s (afkrydsningsfelt)

Mvh TWC

www.webklodser.dk - LEGO(R), COBI & SLUBAN byggeklodser. 

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 17:46

Første afsnit ser fint nok ud - det vigtigste er titles/sidenavn efterfulgt af description.

Jeg ville sætte butiksnavnet til ingenting, fjerne separator og vælge "Butiksnavn vises efter sidenavn" for en sikkerheds skyld.

Du skal dog finde et sted, hvor du kan skrive forsidens title. Er der ikke et felt til det (hvilket jeg formoder, der ikke er, siden det nok er "Butiksnavn" - som du altså ikke skal bruge), skal du gøre det direkte i koden. Det er vigtigt, så få en programmør til at gøre det, hvis ikke du kan selv.

Uden at kende systemet, så er det et godt bud at hakke af i "Aktiver canonicals".

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 01:20

Hej TWC

Jeg må indrømme at jeg ikke forstår dit spørgsmål 100%, så undskyld hvis jeg ikke får svaret på dit spørgsmål ordentligt. Anyways, så lad mig prøve:

Først og fremmest afgør hverken meta title, meta description eller meta keywords direkte hvor højt du placeres i søgemaskinerne. Lad os tage dem én efter én:

• Meta title: Benyttes ikke til ranking-formål (=spild af tid). Benyt normalt title-tag i stedet.
  • Meta description: Benyttes ikke direkte til ranking formål, men vises som snippet (uddrag) i tilknytning til søgeresultaterne (såfremt at Google finder disse relevante), hvorfor tagget alligevel er værd at udfylde. Fokus skal derfor ligge på at overtale folk til at klikke på netop dit søgeresultat
  • Meta keywords: Benyttes ikke af Google til rankingformål. Derfor skal du som nybegynder hellere skal bruge dine kræfter, på at optimere nogle af de hundredevis af parametre som Google med sikkerhed benytter ifm. ranking af websider. Se: http://emil-blucher.dk/blog/meta-keywords
Som udgangspunkt ville jeg vælge at vise sidenavnet først i dine titles, og derefter butiksnavnet (fremfor at gøre det omvendt). Det vil dog altid være at fortrække at skrive en unik title til hvert produkt og hver underside.
"Konverter ikke vestlige tegn" ville jeg som udgangspunkt klikke ja til, hvilket også gælder "Aktiver canonical URLS´s"
/ Emil
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)