Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cykelalarm - SMS ved vibration.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg sad og tænkte om det ikke er muligt at sætte en enhed på sin cykel, som sender en sms til sit nummer hvis der forekommer vibrationer i mere end fx 10 sek?

Og i så fald, hvad tror i det ville koste at udvikle i Kina/Indien?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 10:28
Meget god idé. Men hvorledes mener du, at en sådan opfindelse kan skabe større værdi hos en bruger, end ved en helt almindelig cykellås?

De fleste cykler stjæles vel fordi ejeren har båret sig uforsigtig ad og ikke låst cyklen???

(Endelig ikke forstået således, at jeg mener cyklister udelukkende er selvforskyldt i cykeltyveri)
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 10:55

Det har du ret i, og så alligevel ikke.

Jeg har en kammerat som arbejdede i TRYG forsikring. En dag kom en varevogn ud til deres cykelskur og tømte hele skuret for cykler. Det samme er sket på min arbejdsplads. Disse varevogne er typisk folk fra østeuropa som sælger cyklerne dernede.

Planen er således at få en sms hvis cyklen vibrerer, således at man kan skynde sig ud og se hvad der foregår. Mange cykler smadres også (Det har jeg også selv været udsat for) på denne måde kan man finde gerningsmanden.

Mange folk låser cyklen, men denne klippes op med en boltsaks, og så fjernes cyklen.

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:04

Hvad ligger egentlig til grund for, at der stadig ikke er udviklet en form for chip? Jeg ved det har været forsøgt, men det kan da for pokker ikke være så svært med folk forstand på teknikken.

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 11:12

Jeg er faktisk ikke sikker.

Den med chippen er også lidt åndssvag synes jeg.

At fange tyven på sin bopæl eller arbejde/et sted i byen er een ting, så kan man jage ham væk. Det er værre at skulle stille op hos tyven og bede om sin cykel igen.

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 11:14

Din idé lyder som en god idé, men tror dog ikke det er den mest optimale løsning. Derudover er Kina/Indien måske ikke lige det bedste sted at få udviklet et produkt? Håber du mener at det skal produceres der ?

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 11:24

Ja det var det jeg mente ;)

Jeg må undersøge mulighederne for det :)

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:29
Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 11:51

feed ide. held og lykke med det !! - og skriv lige hvad du finder ud af osv. Big Smile

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)