Jeg har flere flere webshops, men kun en i drift og dette vil jeg gerne ændre.
Problemet er bare at nogen varer skal findes på flere shops, mens andre skal ikke. For at kunne styre varelager ønsker jeg 1 database med alle varer og skal herfra kunne vælge på hvilken/hvilke shop(s) de skal vises.
Nu ved jeg ikke om der er et modul til din shop løsning som gør dette. Men det jeg ville gøre var at tilføje et ekstra felt i databasen. I det felt så skrive hvilken shop produkterne tilhører.
I shoppen, ændre at den kun henter produkter som står til dens navn.
Hvis du ikke ved hvordan dette skal gøres, så ved din programmør helt sikkert.
En oplagt løsning vil være, at gøre brug af "Multiple Website/Store" i systemet Magento. Der kan du drive flere forskelige webshops på forskellige domæner fra samme administration og database. Det er simpelt at indsætte de samme varer til samme eller forskellige pris i flere webshops hvis du ønsker dette.
Kim, Allan og Mikael Hvor er det dejligt med de hurtige svar, mange tak!
Ja, det er en multishop løsning jeg er ude efter :)
Jeg har straks kastet mig over linket til Magento og det ligner bestemt noget jeg kan bruge. Det jeg har i dag er lavet i oscCommerce (ikke af mig) og jeg har alm. hosting hos Surftown.
Har nogen af jer erfaring med overgang fra osCommerce enkelshop til magento multishop? Er det noget man kan betale sig fra for en rimelig penge?