Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af webshop, basseret på Drop Shipping

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har i længere tid haft lyst til at starte min egen webshop op. Da jeg nok mest er til den tekniske del - altså selve udviklingen og vedligeholdelsen af webshoppen, søger jeg en måde, hvor på at jeg kan sælge varer, uden at have dem på mit eget lager (Og mindske risikoen for at ligge inde med en masse varer, som jeg ikke kan få solgt..) Jeg faldt over begrebet Dropshipping, og læste denne tråd igennem: http://www.amino.dk/blogs/jensen/archive/2010/08/26/hvordan-fungerer-drop-shipping.aspx

Lidt om mig selv:

Mit navn er Simon Riis, jeg er 18 år gammel, jeg går i 2g på HTX.

Derfor betyder det ikke så meget for mig at, der ikke er den helt store avanceDrop Shipping.

Jeg har altid haft flair for handel, men valgte HTX på grund af min mere tekniske profil.. Smile

Jeg søger hjælp, og vejledning i hvordan jeg kan få startet sådan en webshop/virksomhed op.

Og her kommer i fra Amino ind i billedet!

- Jeg går ud fra at jeg skal have et CVR nr. hvis jeg opretter en webshop?

- Er der nogle ting jeg skal være ekstra opmærksom på?

- Er jeg for urealistisk, eller er det noget som rent faktisk kan komme noget fornuftigt ud af?

- Skal jeg evt. have lavet selve webshoppen før jeg tager kontakt til en "Drop Shipper"?

Det skal siges at jeg allerede har en vis erfaring i forhold til opstart og styring af virksomhed.

Jeg tænker lidt at jeg vil sælge tøjartikler online, både til mænd og kvinder. Men jeg tænker også at andre varer kunne være en god ide, måske flere varegrupper?

Kender i nogle virksomheder som jeg evt. kan tage kontakt til?

Har i ellers nogle generelle kommentarer, så skriv endelig!

Mvh.

Simon Riis Olesen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:29

Det vil være en god idé hvis du starter med at lave en forretningsplan. Her kan du tage den indledende kontakt til eventuelle leverandører og høre om krav. 

Derefter kan du momsregistrere dig og ansøge leverandører om en dropshipping forhandleraftale.

Du skal være opmærksom på at mange leverandører kræver at din virksomhed har en relateret brache-kode, så register din virksomhed med omtanke.

Gør dig selv en tjeneste og vælg et godt shopsystem, f.eks. så som magento.

Før du kan søge om en betalingsløsning, skal du som minimum have et testsite med produkter og salgsbetingelser, som indløseren kan se og evt. stille krav til.

Du kan læse om betalingsløsninger på www.soenderupmedia.dk/betalingsløsning

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Sep 11
Skrevet kl. 17:44

Hej Karsten,

Mange tak for dit svar! Smile

Ja, jeg skal helt klart lave en form for forretningsplan.

I forhold til shopsystem, så har en en god ide om hvad jeg skal bruge der - men tak for link til magento, det ser spændene ud!

Jeg tror at jeg vil starte ud med at benytte Paypal som betalingsløsning, mit budget er stramt, så må jeg bare gøre mit for at forsikre evt. kunder om at Paypal altså ikke er så farlig ;) (I forhold til de høje gebyrer, så er det noget jeg godt kan leve med når løsningen er gratis)

Hvis shoppen vokser, så kan jeg altid "opgradere til NETS.

Fra Ejstrupholm
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Cartella Skrevet kl. 18:12

Fejl post.

www.cartella.dk - Etuier til 7 tommer tablets.
^Find vores forhandlere inde på sitet.

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 18:48

Hej Simon.

Du skal være velkommen til at tage en snak med mig over Skype, jeg har selv egen webshop med Dropshipping og kan give dig gode råd om hele forløbet.

Derudover laver jeg også webshops til iværksættere der ønsker at starte billige op med egen shop.

Du skal være så velkommen Krogfelt83

Eller på mail: Support@eudesign.dk

Mvh. Jesper Krogfelt

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Sep 11
Skrevet kl. 19:00

Hej Jesper,

Tak for dit svar!

Jeg tilføjer dig lige på Skype.

Mvh.

Simon Riis Olesen

Fra Ejstrupholm
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Cartella Skrevet kl. 19:26

Jesper Krogfelt Hansen:

Hej Simon.

Du skal være velkommen til at tage en snak med mig over Skype, jeg har selv egen webshop med Dropshipping og kan give dig gode råd om hele forløbet.

Derudover laver jeg også webshops til iværksættere der ønsker at starte billige op med egen shop.

Du skal være så velkommen Krogfelt83

Eller på mail: Support@eudesign.dk

Mvh. Jesper Krogfelt

Har du et link til den website :-)?

www.cartella.dk - Etuier til 7 tommer tablets.
^Find vores forhandlere inde på sitet.

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 19:47

Det kan du tro :) www.eudesign.dk 

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)