Kan det virkeligt lade sig gøre? Vil det sige jeg ikke skal ligge moms på mine priser og dermed slet ikke indberette moms? Hvordan indberetter jeg så til skat hvad min fortjeneste er, for det skal jeg vel.
jeg kan ikke rigtig se grunden til ikke at får dette her cvr nummer , der er så mange plusser ved sådan et cvr nummer på ens side .
Det er også som udgangspunkt min holdning. Sagen er bare den den at vi jo begge kun er 17 år og det at få CVR som under 18 årige kan være en meget lang process. Eftersom vi gerne vil igang hurtigst muligt, ville jeg se om der var en anden mulighed.
så ville jeg bare starte ud med uden cvr nummer det går jo også tid at få lavet siden og markedsført den , så der går sikkert lidt tid før der begynder lidt salg på siden ,
men meget store start udgifter kan man jo trække minus fra dette er en fordel i opstarten , men der skal jo også komme en indtægt så snart for man kan ikke få minus moms mange gange så skrives de til måske til en da man ikke driver virksomheden set med overskud for øjet
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Der må være eksperter herinde der kan sige, om den med at I dropshipper og dermed ikke anser jeg for importører er OK - Hvis I er importører skal i ha CVR og importørregistrering - Det må nogen kunne svare på - jeg kender ikke dropshipping nok, men det kan sagtens være rigtigt. Regn dog med, at dropshipping normalt ikke fungerer fra uden for EU - kunderne er normalt ikke vilde med at skulle rode med told og moms
Hvad angår negativ moms, kan man sagtens ha det, i princippet uendeligt, f.eks hvis man sælger hovedparten i i Norge men køber varene herhjemme - det vil give uendelig negativ moms, og ikke problemer. Det er givet rigtigt, at skat/moms da kan bruge den negative moms til at stille spørgsmål, men at det kun må ske et antal gange, er ikke korrekt, man skal bare ha orden i regnskabet og kunne begrunde
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja det kan sagents lade sig gøre. Det er sådan det virker.
Du holder bare regnskab indtægter minus udgifter. Og resultatet indberetter du bare som b-indkomst til skat i din selvangivelse. Kontakt SKAT for den helt rigtige procedure.
Men det er en god idé at sætte sig lidt ind i moms og skat. Der skal ikke meget til for at det meget bedre kan betale sig at have et cvr nr.
den med at I dropshipper og dermed ikke anser jeg for importører er OK
Handlen er indgået mellem webshoppen og leverandøren, derfor er det webshoppen der er importør - uden diskusion. Det er blot en handel mellem to virksomheder med en anden leveringsadresse end købers!
Ja det ville være rart med en, som kunne svare på det. Vores dropshipper er fra Svergie, så det skulle ikke være noget problem med told og moms.
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår det med negativ moms:
Når jeg køber mine varer betaler jeg moms, men når jeg sælger ligger jeg ikke moms på, og har derfor kun betalt moms. den moms kan jeg vel ikke få godtgjort eller modregnet, da jeg ikke selv er momsregistreret?
Handlen er indgået mellem webshoppen og leverandøren, derfor er det webshoppen der er importør - uden diskusion.
Tja okay. så er der vel ikke noget at gøre i min situation andet end at vente på CVR. eller hvad? har ladt mig fortælle at man kan starte op som hobbyvirksomhed, men der er vel en hel del krav der skal overholdes før skat anser det som kun at være hobbyvirksomhed.
Handlen er indgået mellem webshoppen og leverandøren, derfor er det webshoppen der er importør - uden diskusion.
Tja okay. så er der vel ikke noget at gøre i min situation andet end at vente på CVR. eller hvad? har ladt mig fortælle at man kan starte op som hobbyvirksomhed, men der er vel en hel del krav der skal overholdes før skat anser det som kun at være hobbyvirksomhed.
ja det vil jo ikke holde, når det er import som beskrevet, så er det jo med fortjeneste for øje og så skal I være CVR/moms og importør registrerede - så enten søge ved at forældrene udfylder en hel del - om CVR som under 18 år - eller - vente
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER