Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

UK LTD

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

I relation til denne tråd:

Samt det faktum at jeg påtænker at etablere et internet-firma der skal sælge varer til alle EU lande har jeg lige et spørgsmål:

1) Hvis man opererer fra et UK LTD selskab og sælger varer for over 250.000 kr (tror jeg grænsen er) til Danmark (danske kunder) så har man vel pligt til at opkræve dansk moms, ik?

Dvs. fordelen ved at udflagre sin forretning gælder kun mht. beskatning og ikke momsafregning?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:16
Hej!

Grænsen er 35000 Euro for registreringpligt.

Ja...kun skattemæssigt.

/Peter

Tilmeldt 2. Jul 07
Skrevet kl. 20:23
Ok - Martin Thorborg skriver nemlig i nævnte tråd følgende:
----------
Kan du gøre det lovligt, er jeg helt enig. Man skal spille på alle de heste man kan.
Vi har selv det problem i SPAMfighter at vi skal pålægge alle private EU borgere 25% dansk moms og det gør at mange vælger at købe løsninger solgt fra f.eks. USA eller et EU land med lavere moms.
Det er noget vi helt klart ikke kan leve med i al fremtid, så derfor er vi nødsaget til at kigge på alternativer.
Dbh Martin

-----------

Men Spamfigthers konkurrenter skal jo således også opkræve dansk moms hvis de sælger for over 35.000 EUR til DK.

Dvs. fx. Amazon har et dansk momsnummer som de opkræver dansk moms med?

Hvis man skal som udenlandsk virksomhed skal momsregistreres i DK pga.omsætning > 35.000 EUR skal man så oprette et såkaldt filial her i DK? Og skal dette filial have en adresse i DK?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53
Hej!

Reglerne gælder kun i EU.

Amazon er vel amerikansk registreret, og falder således udenfor.

/Peter

Tilmeldt 2. Jul 07
Skrevet kl. 21:03
Dato: 02-07-2007 20:52:52 Forfatter: Peter - Revisor
Hej!

Reglerne gælder kun i EU.

Amazon er vel amerikansk registreret, og falder således udenfor.

/Peter

Jeg har lige siddet og surfet lidt på google efter jeg stillede spørgsmålet. Så vidt jeg kan forstå så ER Amazon faktisk momsregistreret i DK.

Men antager vi at Amazon er baseret i USA uden filial i EU så skal pakkerne jo også sendes fra USA. Og så kommer der i hvert fald både moms + told på.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21
Ja...taler vi b2b er der ikke noget problem, men b2c så kommer der desuden moms på.

/Peter

Tilmeldt 13. Dec 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:56
Alle virksomheder uden for EU skal betale EU moms ved salg til private i EU.

1) Hvis den udenlandske virksomhed ligger uden for EU, skal den beregne med den gældende momssats i kundens land.

2) Hvis man ligger inden for EU er de nuværende regler således, at man skal beregne med den momssats der gælder hvor man har virksomheden.

Derfor lægger mange internationale virksomheder sig med et datterselskab i et lav VAT land, eksempelvis Luxembourg har 15% moms, ergo skal virksomheden beregne 15% moms uanset hvilket land man sælger til i EU.

Det var måske en ide til SpamFighter !

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:17
Dato: 02-07-2007 19:11:09 Forfatter:Klaus

Dvs. fordelen ved at udflagre sin forretning gælder kun mht. beskatning og ikke momsafregning?

Hvad er det for en fordel der gælder med hensyn til beskatning ? Mig bekendt vil et selskab der er registreret i UK blive beskattet i DK så længe ejeren/ejerne og selskabets ledelse er placeret i DK, så medmindre man har lyst til at sætte sit UK selskab på fremmede hænder og i andres varetægt vil jeg da stille spørgsmåltegn ved den skattemæssige fordel.      

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)