Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO abonnement og SEO analyse, hvad indeholder de? + erfaringer?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Apr 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står overfor at skulle have gjort noget seriøst ved søgemaskineoptimering og online synlighed for en virksomheds site.

I den forbindelse overvejer jeg at få nogen (ikke bare hvem som helst, men en fagmand/fagkvinde) til at varetage den opgave på mere fast basis.

Jeg har set, at nogle SEO firmaer tilbyder SEO på abonnementsbasis, men jeg har svært ved at gennemskue, hvad et sådant abonnement reelt indeholder, og om de er pengene værd.

Jeg føler mig nogenlunde hjemme i basis søgemaskineoptimering, men har ikke tiden til at gøre det selv.
Hvordan gennemskuer man, hvad et SEO abonnement faktuelt indeholder? Jeg har spurgt et par SEO konsulenter, og de var relativt svævende i deres forklaringer.

Nogle SEO konsulenter tilbyder en SEO analyse eller SEO rapport. Hvor grundigt skal man forvente, at der arbejdes i sådan en analyse/rapport?

Hvilke oplysninger skal man turde udlevere til en eventuel ekstern SEO konsulent? Er det Google Analytics og/eller andet?

Jeg søger pt. ikke konkrete tilbud. I første omgang kun gode råd og også gerne andres erfaringer med at have tegnet SEO abonnement og få udarbejdet en SEO rapport/analyse.

På forhånd mange tak for jeres hjælp. :-)

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 00:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Analyser

SEO-Analyser kan være mere eller mindre brugbare.

Nogle giver konkrete og praktiske råd, der uden videre kan implementeres, mens andre ligger i "der er noget alvorligt galt, og det skal udbedres øjeblikkeligt, men vi er lidt uklare omkring det, så du er nødt til at købe en masse timer for at få løst problemet"-segmentet.

En SEO-analyses indhold svinger kan konsulent til konsulent og kan fx indeholde en oversigt over tekniske udfordringer, en liste over profitable søgeord, en hastighedstest eller gode råd til at skrive meta descriptions.

Det bør selvfølgelig være tydeligt udspecificeret, hvad en given analyse omfatter, og du bør sørge for at vælge en, der stemmer nogenlunde overens med dine behov.

Om tilbuddet er godt eller dårligt afhænger helt af, hvad du har brug for at få afdækket, og hvad prisen er.

Abonnementer

Indholdet af et abonnement bør være mindst lige så tydeligt defineret som indholdet af en analyse. Der er ikke som sådan noget galt ved abonnement som afregningsform, men du bør være opmærksom på, at abonnementsbetaling - især kombineret med, at du bliver kontaktet af firmaet og ikke omvendt - kan være en indikator på, at du har fat i et af de mindre lødige firmaer i branchen.

Et abonnement kan også være en bekvem måde at få penge ud af en kunde på, hvis SEO-firmaet reelt ikke ved, hvad de kan gøre for at optimere. De tilfælde genkendes som regel på de svævende forklaringer, du allerede har været udsat for.

Jeg foretrækker selv, både som køber og sælger, faste engangspriser frem for abonnementer. Da et SEO-abonnement jo selvfølgelig bør dække over et konkret og fast defineret stykke arbejde, kan det altid nemt omskrives til et fast tilbud.

Eksempelvis kan et 3-måneders abonnement på 10 timers månedlig linkbuilding i stedet sælges som en engangsydelse på 30 timers linkbuilding fordelt over tre måneder. Det er mere gennemskueligt, og kunden slipper for uigennemsigtige vilkår, automatiske forlængelser og andre problemer, der desværre ikke er helt ukendte i branchen.

Tillid

Du vælger selvfølgelig selv, hvad du vil udlevere til din konsulent - men hvis ikke du stoler nok på vedkommende til at give Analytics-adgang, skal du absolut ikke indgå en aftale i første omgang.

Forkert udført SEO kan gøre mere skade, end god SEO kan rette op på, og du skal ikke få nogen til at rode med din side, medmindre du har fuld tillid til, at de gør det ordentligt.

Brug din sunde fornuft, indhent referencer og gør ikke noget, du føler dig utryg ved - så er du rigtig godt på vej til at opnå de kæmpe fordele, der er ved solid SEO udført af en erfaren konsulent.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 06:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Måske kan du finde lidt inspiration til din udvælgelsesproces her?

Valg af SEO firma

Tilmeldt 26. Apr 10
Skrevet kl. 10:14

Thomas Rosenstand:
Hej

Måske kan du finde lidt inspiration til din udvælgelsesproces her?

Valg af SEO firma

Tak for linket. Det er en god liste.

Når jeg googler SEO rapport og SEO analyse, dukker der en stor mængde SEO konsulenter op.

Jeg kan bare ikke finde nogen, som fortæller mere konkret, hvad deres produkt indeholder.

Det kan godt være, at det bare er mig. Men umiddelbart opfatter jeg de fleste af de fundne produktbeskrivelser som meget "luftige" og ukonkrete.

Om det er for ikke at afsløre indholdet overfor konkurrenter, ved jeg selvfølgelig ikke, men jeg kunne nu godt tænke mig, at nogen turde fortælle, hvad deres SEO analyse eller SEO abonnement reelt indeholder.

Er der nogen, som har fået udarbejdet en SEO analyse, som kan sige, at de faktisk forstod indholdet og konklusionerne? Og er der nogen, som abonnerer på SEO på fast månedsbasis, som kan dele deres erfaringer.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:32
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

sjov.net:

Når jeg googler SEO rapport og SEO analyse, dukker der en stor mængde SEO konsulenter op.

Jeg kan bare ikke finde nogen, som fortæller mere konkret, hvad deres produkt indeholder.

http://www.ktj-media.dk/produkter/soegemaskineoptimering-seo/seo-analyse/ den fortæller da hvad det går ud på, hvad man kommer ind på mm.

Jeg tilbyder også Abonnement, men her er det typisk sådan at man reelt abonnerer på min tid, hvilket vil sige at den bliver brugt på alt der har med SEO at gøre. Det betyder også at det dækker teknisk SEO såsom programmering af nye funktioner der er godt for SEO'en, programmering og forbedringer af funktioner som har med SEO at gøre (fx fjernelse af DC, programmering af catch all løsninger mm). Og det dækker også konverteringsoptimering, hastighedsoptimering, linkbuilding, tekstforfatning, SEO analyser, søgeords analyser og meget mere.

Hvad kunden har brug for, bliver hele tiden vurderet og analyseret, og sat op imod hvordan konkurrenter, Google og ja virksomheden gør og har af planer, ikke at man bare sådan kan se hvad Google og konkurrenterne har af planer, men man kan vurdere hvor de er på vej hen.

Så et abonnement hos mig er reelt set køb af min tid på månedlig basis. lidt ligesom at have en fast konsulent ansat et bestemt antal timer hver måned.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1747
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:16

sjov.net:

Jeg er nu også meget konkret.

Mine muligheder er opdelt i 2 forskellige typer:

SEO rapport

Website analyse

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:52

Du kan prøve at kigge på http://www.seositecheckup.com/, det er gratis at bruge, og der kan du se grundlæggende anbefalinger ifm. SEO, så du har noget at arbejde ud fra og forholde dig til når du kontakter SEO konsulenter.

SEO tilbydes. Eks. på reference: Nem og hurtig inkasso med inkasso service online.

Tilmeldt 26. Apr 10
Skrevet kl. 22:40

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:

Så et abonnement hos mig er reelt set køb af min tid på månedlig basis. lidt ligesom at have en fast konsulent ansat et bestemt antal timer hver måned.

MVH Kim

Det er jo til at forholde sig til.

Sætter du så konkrete målbare mål op sammen med dine kunder?

Tilmeldt 26. Apr 10
Skrevet kl. 22:54

Jonas Jørgensen:
Jeg er nu også meget konkret.

Jeg er nu ikke helt enig med dig.

Din side om Website analyse nævner et efter min vurdering meget løst prisniveau, og slår samtidig fast, at der ikke er nogen fast pris.

Du skriver blandt andet:
Hvilke søgeord og sætninger skaber kunder/leads
Forslag til jursteringer på sitet, dr skaber bedre ranking i søgemaskinerne på nedtop de fundne ord og sætninger.

Ikke fordi det skal være kritik af dit site eller din produktbeskrivelse, men det overbeviser mig ikke. Om det skyldes mine måske urealistisk høje krav til konkretisering af produktet, eller sidens stavefejl og manglende tegnsætning, ved jeg ikke. Måske begge dele.

Det er som nævnt ikke ment som negativ kritik, men når du nu selv fremhæver produktsiden. :-)

Det Kim nævner, at abonnementet reelt er timebaseret afregning på månedsbasis med et aftalt maksimum timeforbrug, lyder for mig til at forstå.

Tilmeldt 26. Apr 10
Skrevet kl. 22:59

Niels Toftegaard:
Du kan prøve at kigge på http://www.seositecheckup.com/, det er gratis at bruge, og der kan du se grundlæggende anbefalinger ifm. SEO, så du har noget at arbejde ud fra og forholde dig til når du kontakter SEO konsulenter.

Hej Niels

Tak for tippet.

Er seositecheckup.com efter din mening et valid værktøj til både webshops og "almindelige" virksomhedssites?

Jeg har prøvet at teste sitet i det værktøj, du nævner, men får at vide at sitet ikke benytter caching, selv om det gør det.

Men det er måske en ikke så betydelig detalje. Det vigtige må være de overordnede konklusioner, ikke?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)