Hun hverken ér eller bliver _nogensinde_ mín dronning, jeg har aldrig stemt på hende og jeg kommer aldrig til det. Jeg ser hende som en stor ubrugelig kontanthjælpsmodtager på linie med "dovne robert", den smule repræsentation hun laver for landet kunne et seriøs marketingsministerium klatte væk præcis ligeså godt som hun gør det.
De folkevalgte er til _enhver_ tid OVER dronningen, de folkevalgte er vores repræsentanter, vi betaler dronningens løn, ergo burde _hun_ rejse sig for dem.
Jeg skal lige forstå det her rigtigt? Du mener simpelthen at den såkaldte "dronning", altså en person der har arvet sin embede, er født med en guldske i røven og er sikret sin egen overlevelse og velstand nu og i al fremtid, skal have veto ret over direkte demokratiske beslutninger?
dommere i de forskellige retssale dem skal du også rejse dig for
Dommer er noget du bliver udnævt til, og det sker typisk efter mange års tro tjeneste for netop domstolene. Officielt udnævnes dommerne af regenten, men i realiteten forgår det hos http://da.wikipedia.org/wiki/Dommerudnævnelsesrådet
Lars hvis du virkelig ikke kan se forskel på de to ting så syntes jeg du skulle overveje og få dine skolepenge tilbage, om ikke andet så for samfundsfagstimerne.
Hun hverken ér eller bliver _nogensinde_ mín dronning, jeg har aldrig stemt på hende og jeg kommer aldrig til det. Jeg ser hende som en stor ubrugelig kontanthjælpsmodtager på linie "dovne robert", den smule repræsentation hun laver for landet kunne et seriøs marketingsministerium klatte væk præcis ligeså godt som hun gør det.
De folkevalgte er til _enhver_ tid OVER dronningen, de folkevalgte er vores repræsentanter, vi betaler dronningens løn, ergo burde _hun_ rejse sig for dem.
Gid enevælde ikke var afskaffet, så kunne du prøve at mærke hvad det vil sige ikke at have et monarki som har ofret sig for en demokratisk styreform så du kunne få det bedre og have indflydelse. De folkevalgte er her pga kongen i sin tid ændrede enevælde til folketing, derfor har du det godt nu!!
Utaknemmelighed er der nok af, folk vil bare have og have uden at være taknemmelige for dem der har ofret sig for at vi kunne have det godt
Hvis Zenia Stampe og Pernille Skipper ikke vil rejse sig for Dronningen i Folketinget burde de enten smides ud eller selv framelde deres folkevalgte poster i Folketinget - så længe vi har monarki og politikerne skal rejse sig ved Dronningens ankomst, så har de bare at adlyde indtil andet er vedtaget - det skal få konsekvenser ellers underminerer de jo Kongehuset indefra Folketinget som fremsætter lovene i Danmark - kom nu, en eller anden sæt dem på plads nu!!
Hej.
Jeg sidder her og læser dit indlæg, men aner faktisk ikke, hvad du forsøger at sige med det? Kommunikation er en kompliceret størrelse, så tænker, at du slet ikke er indforstået med, hvad det indebærer at kommunikere et klart og tydeligt budskab. Anyway, fuck Kongehuset og Folketinget :-)
Hvis ikke du er klar over hvad mit budskab betyder, selvom det er skåret ud i pap, så er du da en tosse af dimensioner haha
Wauw! En "tosse af dimensioner". Det var ellers lidt af en kompliment :-). Men "skåret ud i pap"? Nej, det synes jeg sgu ikke, dit indlæg er!
Dit indlæg forudsætter, at vi er bare en lille smule interesserede i politik og Monarki, og jeg hader begge af hele mit hjerte. Hvis du virkelig ønsker at fastslå noget/en holdning, så vll jeg anbefale dig ikke at formulere dig så klodset/akavet, som du gør i dit indlæg :-)
Dbh
Thomas
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Hvis ikke du er klar over hvad mit budskab betyder, selvom det er skåret ud i pap, så er du da en tosse af dimensioner haha
Bare fordi noget er "skåret ud i pap" er det ikke ensbetydende med at det også er budskabet i din kommunikation.
Her i landet er vi berømt eller berygtet for at være specielt glade for den kommunikationsmetode der hedder ironi, hvor du netop argumenterer imod et givent emne ved at komme med stærkt overdrevne og til tider latterliggørende argumenter.
Når det så er sagt så er det jeg tolker ud fra dit indlæg at du er modstander af demokratiet og ønsker et samfund hvor et stærkt borgerligt overhoved har det endelig ord i alle beslutninger og hvor retten til at sige sin egen mening og gøre oprør indrages.
I så fald vil jeg anbefale dig at flytte til Kina og lad os andre beholde vores ytringsfrihed og vort demokrati.