Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan køber man et optaget domæne?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Kongsfelt:

Omvendt er det jo heller ikke fair at folk registrerer domæner - uden at bruge dem til noget. Men ja, ellers har du da ret.

Jeg ville også altid forsøge først at forhøre mig om ikke man for en fair pris kunne overtage domænet. 

Selvfølgelig er det altid OK at spørge om folk vil sælge. Jeg synes naturligvis heller ikke at det er OK at folk køber domæne med eneste formål at sælge dem dyrt. 

Mit indlæg skal forstås således, at hvis man har købt et domæne i god tro - så skal man selvfølgelig også have lov at beholde det. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan gør man med .eu domæner?

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Tilmeldt 25. Jun 10
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frands, jeg er med på først til mølle.

Men hvis nu domainet ikke bruges hvad så?

I mit tilfælde har det domaines forside set præcis sådan som nu siden 2006. 

Ingen link, kontakt eller andet. 

Jeg skriver ikke domainenavnet her i debatten, men hvid forside med sort skrift www.xxxxx.xxx 

Jeg har ikke vist at det var muligt at klage eller gøre indsigelse før nu. 

Jeg gør det heller ikke for enhver pris, men nysgerrig for at høre om mulighederne. 

Tilmeldt 25. Jun 10
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvad er en fair pris??

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

ksab:

Hej Frands, jeg er med på først til mølle.

Men hvis nu domainet ikke bruges hvad så?

I mit tilfælde har det domaines forside set præcis sådan som nu siden 2006. 

Ingen link, kontakt eller andet. 

Jeg skriver ikke domainenavnet her i debatten, men hvid forside med sort skrift www.xxxxx.xxx 

Jeg har ikke vist at det var muligt at klage eller gøre indsigelse før nu. 

Jeg gør det heller ikke for enhver pris, men nysgerrig for at høre om mulighederne. 

Hjemmesider er blot 1 internetprotokol. Der er 65.535 forskellige porte - hjemmesider benytter almindeligvis kun 80 og 443.  Der kan derfor potentielt set være 65.533 andre brugsmuligheder med andre protokoller end lige HTTP(S).

Det kan f.eks. være e-mail, det kan være chatserver, det kan være DNS servere - altså, der er et hav af muligheder, så man kan ikke sige om et domæne bruges eller ej, ved blot at vurdere, at der ingen hjemmeside er på det. 

Jeg har domæner som der overhovedet ikke er noget website på, men jeg bruger i høj grad domænerne alligevel.

Som jeg ser det, så kan det sidestilles med så mange andre ting man køber.  Hvis du er i brugsen og du ser en snuppe den sidste pose pasta lige foran dig - ville du så gøre krav på den med det argument at du har mere brug for den end han har?

En fair pris kommer jo an på hvad værdien er for ejeren.  Hvis han bruger domænet internt i sin virksomhed til rigtig mange ting, så kan det være et stort arbejde at ændre på det - det skal naturligvis dækkes.  Men der skal jo også være et incitament til at gøre det. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

En fair pris må jo afhænge af hvad værdien af domænet er for dig og for den nuværende ejer. Som andre skriver kan det jo tænkes at domænet bruges til andre formål end en hjemmeside. Så kontakt ejeres og forhør dig - det kan også give dig et godt kort på hånden, hvis han for en meget høj pris gerne vil sælge. I såfald kan det bruges som argument for at han ønsker at tjene mange penge på domænet - og det er som sådan ikke tilladt. 

Omvendt så kan det jo også have en omkostning for ejeren, hvis han skal informere kunder/venner/familie om at han har fået ny mailadresse osv. Så mange ting spiller jo ind, hvis man skal sætte en værdi på. 

Men husk at selve domænet principielt set ikke må sælges for andet end købsværdien(pt. kan et dk-domæne købes for omkring 45 kr.) Så hvis du køber det dyrere skal der altså være et eller andet godt argument for at prisen er højere. 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

God forklaring Frands. :)

Der er vel ingen der kan finde på at kontakte domæneklagenævnet, før man lige har snakket med ejeren at et givent domæne? Sorry, men det er for dumt...

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)