Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

no - indexere sider

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen
jeg står i den situation at min privacy policy og andrre sider jeg ikke vil have indexeret er der nogen måde jeg kan.gøre noget ved det?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 08:39

Hej Freden,

Du kan sætte følgende kode ind på de sider du ikke ønsker at have indekseret i søgemaskinerne:

<META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, FOLLOW">

Koden skal være placeret i <head>-tagget.

God dag :-)

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 12
Skrevet kl. 10:39

Mange tak :)

Head tagget er det inde i header.php eller på selve siden?

Derudover vil jeg at om hjælp til at fjerne nogle artikler som af en eller anden grund er blevet indexeret

selveom jeg havde slettet ændret dem da der var en dårlig indhold lige under linket, så både den opdaterede artikkel samt den nye er indexeret. håber det giver mening. :)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:43

Er det til din side http://www.fleatreatmenthq.com/ ?

Hvis ja, så kan jeg se du kører WordPress. Til WordPress kan du hente pluginet "WordPress SEO", når det er installeret og aktiveret kan du under hver side styre om siden skal indekseres eller ej.

Tjek dette screenshot af indstillingerne: http://cdn3.yoast.com/wp-content/uploads/2010/10/wordpress-seo-plugin-meta-box-advanced.jpg

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 12
Skrevet kl. 10:56

Ja det er det :) tusind tak

giver jeg bør vel have dem copyright / privacy som

no follow og no index ikke :)?

Kender du samtidig en god måde at fjerne broken sider som af en eller anden grund ligger

google selvom jeg har ændret / fjernet dem?

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:58

I Google Webmaster Tools - https://www.google.com/webmasters/tools/ - kan du fjerne websider (log ind i webmaster tools - optimering - fjern webadresser). Forinden skal du have udelukket dem vha. <meta robots> eller robots.txt

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:06

Freden:

Ja det er det :) tusind tak

giver jeg bør vel have dem copyright / privacy som

no follow og no index ikke :)?

Kender du samtidig en god måde at fjerne broken sider som af en eller anden grund ligger

på google selvom jeg har ændret / fjernet dem?

NoIndex er nok, du behøver ikke NoFollow.

Sider der ikke længere eksisterer kan du anmode om sletning fra Google ved at gå ind i Google Webmaster tools og vælge "optimering" i menuen og trykke på "Fjern webadresser".

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 12
Skrevet kl. 11:20

Tak allesammen for alt den gode hjælp har nu få dem fjernet fra index gennem det plugin @Thomas Frost foreslog.

Vil det sige at næste gange google crawler igennem siden vil de blive fjernet eller skal jeg ind og gøre det manuelt i

webmaster tools?

Det gælder fx et indlæg jeg har lavet der er blevet indexeret sådan her "You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> ..." som undertittel.

Dette er dog blevet fjernet fra siden men alligevel er de ikke blevet opdateret på google.

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:38

Der kan gå virkelig, virkelig, virkelig lang tid før Google selv sletter sider der ikke findes, så hvis det er vigtigt at de ikke er i Googles (supplerende) indeks, skal du ind i Webmaster Tools og anmode om fjernelse.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 12
Skrevet kl. 18:10

okay mange tak, det var også min opfattelse at der gik.noget tid så det gælder vel også med ændringer på sider ? er der nogle måde jeg kan.opdatere nogle sider manuelt som har en dårlig tekst under linket ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)