Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

server udstyr (dansk forhandler)

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Intel laver foruden Xeon også serverboard, raidkort og meget mere. Er det noget du kunne være interesseret i.

Så ville du være godt i gang med og bygge selv, og du finder instrukser på hvordan du samler deres server på deres hjemmeside ellers kan jeg også sagtens hjælpe med det. 

Fra Danmark
Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 54
Fra  CC DATA ApS Skrevet kl. 13:42

Du er også velkommen til at ringe til mig.
Vi lever af at sætte sådanne systemer op, og rådgive om hvad du skal vælge,
hjælpe dig med at få indhentet gode priser også.

Du kan finde os på www.cc-data.com  og spørg efter Morten, så skal jeg
også se om vi ikke kan trylle lidt gode amino priser til dig :-)

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 14:32

Martin Jørgensen:

Intel laver foruden Xeon også serverboard, raidkort og meget mere. Er det noget du kunne være interesseret i.

Så ville du være godt i gang med og bygge selv, og du finder instrukser på hvordan du samler deres server på deres hjemmeside ellers kan jeg også sagtens hjælpe med det.

Det er skam også Intel produkter jeg havde forstille mig at købe. :)
 - Det jeg er på udkig efter er rack kabinetter og skabe. De skal helt være fremstillet i god kvalitet.

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 14:33

morlin:

Du er også velkommen til at ringe til mig.
Vi lever af at sætte sådanne systemer op, og rådgive om hvad du skal vælge,
hjælpe dig med at få indhentet gode priser også.

Du kan finde os på www.cc-data.com  og spørg efter Morten, så skal jeg
også se om vi ikke kan trylle lidt gode amino priser til dig :-)

Mange tak for tilbudet, men det eneste jeg skal have hjælp til er hvilke virksomheder/leverandør man skal bestille rack kabinetter og skabe fra. :)

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 14:46

Nikolaj Lund Andreasen:
Mange tak for tilbudet, men det eneste jeg skal have hjælp til er hvilke virksomheder/leverandør man skal bestille rack kabinetter og skabe fra. :)

http://www.computersalg.dk/produkter/267/rack__server_kabinet

Computersalg sælger kabinetter - men du vil på ingen måde få en bedre server ved at bygge den selv. Tværtimod, så står du selv med hovedpinen hvis noget går i stykker. Så skal du selv bruge en masse energi på at finde ud af præcist hvad der er i stykker og du skal selv håndtere at sende det til rep osv.

Både Dell og HP tilbyder serviceaftaler hvor de sender en tekniker ud til serveren, der som regel fixer problemet på stedet. I øvrigt, så vil du også få svært ved at matche prisen i forhold til specs ved at bygge selv fremfor at købe en komplet server. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:37

Jeg gir Frands helt ret, servere er ikke noget man samler selv, der findes folk der har meget mere forstand på det end dig og mig, navnligt firmaer med kæmpe afdelinger som ikke laver andet :-)

Computersalg er udemærkede forhandlere, også af HP, hvis du vælger Dell bestiller du direkte hos dem. De er en smule billigere end HP, men kvaliteten er bedst hos HP.

Tilmeldt 31. May 09
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 15:59
Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 17:46

Jeg er indforstået med at det er billigere og bedre at bestille produkter fra HP, Dell osv. men som sagt i starten er det fordi at jeg godt kan lide at rode med computer, og server. Jeg har haft et system kørende, med Intel produkter, det var bare i et normalt kabinet, og ikke i et server rack, hvor det er muligt at montere noget flere harddiske.

Jeg forstår godt at jeg står med "hovedpinen" hvis der er noget der bryder sammen, eller noget i den stil. :)

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 18:18

Smid mig en mail på mj@datagaarden.dk så undersøger jeg i morgen hvad vi kan skaffe af racks 

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:57

Mikkel Mikjær Christensen:

Jeg gir Frands helt ret, servere er ikke noget man samler selv, der findes folk der har meget mere forstand på det end dig og mig, navnligt firmaer med kæmpe afdelinger som ikke laver andet :-)

Computersalg er udemærkede forhandlere, også af HP, hvis du vælger Dell bestiller du direkte hos dem. De er en smule billigere end HP, men kvaliteten er bedst hos HP.

selvfølgelig kan man samle serverne selv, det er noget vås at man ikke kan lave en god server. det kommer selvfølgelig an på hvilket behov man har, men man behøver ikke at være et geni for at lave en server. iøvrigt så er det ret udbredt i udlandet, firmaer som google har altid lavet sine selv.

de firmaer med kæmpe afdelinger har jo også ansatte og det er almindelige mennesker som du og jeg...hvorfor skulle de være klogere og bedre til at samle en server?

HP og Dell servere er gode valg som servere og de laver robuste maskiner, men jeg kan godt forstå hvis man gerne selv vil, det giver også lidt tryghed at man selv er klar over hvad de er lavet af og så er der jo også den fordel at man kan have ekstra stumper liggende.

vil helt sikkert anbefale at tage en snak med proconsult om hvilke bundkort der er egnet til 24/7 drift og få nogle gode råd om diske, de er vandt til at rådgive professionelle som har specielle behov og som derfor samler lidt selv.

en god ide er dog at køre en form for burn-in test på et par dage, så man fanger alvorlige fejl ikke sætter noget ustabilt i drift.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)