Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åben en Webshop fra udland

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har boet i London i 5 år, og jeg kan find gode produkter i London, som jeg synes kan sælges videre i Danmark via. webshop, men jeg har ikke styre på reglerne i webshop marked i Danmark. Derfor har jeg nogen spørgsmål, som i kan hjælp mig med at komme videre.

Hvordan er regler for at åbne en webshop i det danske marked fra udland ? 

I hvilket land skal jeg betale skat og moms, når jeg sælger mine produkter med danske kroner ? 

Hvor modtager jeg penge fra mit varer, hvis mine kunder betaler med Dankort og visa osv ?

Skal jeg have CVR-nummer for at åbne webshop ?

Jeg håber i svarer på mit spørgsmål TAK!

David

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 2
Fra  ma vie chida Skrevet kl. 20:36

Hej, 

Jeg står i samme situation, har en forretning kørende i Marokko.. Og tænker på at sælge mine varer i DK via webshop.

Er der nogle som sidder inde med et svar, please :)

På forhånd tak.

KH. Hanane 

Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 200
Fra  Trendkey.dk Skrevet kl. 21:13

Hej Taj,

Du kan sagtens lave en webshop i Danmark og sende dine varer fra England. Til dine forbrugere vil der ikke komme yderligere omkostning udover den engelske skat og moms som er indberegnet din salgspris.

Du skal dog regne med høje forsendelses omkostninger fra England med mindre du har lavet en god aftale med et fragtfirma.

Dine salg til Danmark kontores som Export EU og momsen betales i England. Der kan ligge nogle specielle regler for hvor meget du må sælge i alt til Danmark årligt de skal eventuelt undersøges.

Hanane,

Det kan også sagtens lade sig gøre, dog skal du regne med da Marokko ikke er med i EU vil alle dine varer over 80 kr blevet momset og toldet for ca. 300 kr af fragtfirmaet som bringer varen ud til dine kunder.

Ved ikke hvordan reglerne for Marokko er mht. bogføring og regnskab, men mon ikke de har en konto som hedder export salg Eu de kan konteres i.

Mvh

Cenk Cavdar

www.trendkey.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)