Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget kan man låne i banken? Hvis man vil være iværksætter på fuldtid?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne godt tænke mig at hører, hvad i tror man kunne få lov at låne i banken til sin virksomhed og her tænker jeg at begynde på fuldtid med den.

Lad os antage jeg står med en klar helt ny webshop eller har været meget lidt salg. Mangler så en masse SEO/marketing, men ellers er den klar. Har 1-2 webshops som jeg oså gerne vil starte og overvejer så, at købe 1 eller 2 webshops som er kørerende med overskud. Jeg skal bruge penge primært til udvikling af webshops, SEO, marketing og indkøb af lager. Hvis jeg skal købe 1 webshop skulle der selvfølgelig bruges penge på det.

Selvfølgelig skal det hele være konekt formuleret ned i en forretningsplan, men er der nogle som har en idé om hvad jeg kan låne til min virksomhed?

Har selv 25.000 stående og har ingen gæld!

Mvh Lasse

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vigtigste er nok at du kan fremvise en realistisk og rentabel budget hvor du så kan overbevise banken om at der er en stor potentiale i netop din virksomhed.

Som minimum bør du kunne låne 50.000, om du kan låne mere end det afhænger af din talent til at overbevise banken.

Tag evt en pro med til banken . Det virker.

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror også det handler lidt om hvor godt du kender din bank :)..

Jeg stod med et projekt på hånden hvor jeg skulle bruge 100.000 hurtigt, jeg ringede til min bankmand om mandagen, og om fredagen havde jeg pengene til udbetaling, havde lige et super kort møde med ham, om hvad de skulle bruges på, og det var det...

Så hvis du har nogle bankkontakter der kender dig, og tør stå inde for dig (selvom det er svære tider) så kan det altså være en kanon hjælp..

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Lykke:

Selvfølgelig skal det hele være konekt formuleret ned i en forretningsplan, men er der nogle som har en idé om hvad jeg kan låne til min virksomhed?

Har selv 25.000 stående og har ingen gæld!

En fyr på 19 uden nogen videregående uddannelse (formoder jeg)  beklager men tror ikke banken vil yde dig nogen form for lån hvis du ikke har noget de kan tage sikkerhed i. 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Lykke:

Kunne godt tænke mig at hører, hvad i tror man kunne få lov at låne i banken til sin virksomhed og her tænker jeg at begynde på fuldtid med den.

Lad os antage jeg står med en klar helt ny webshop eller har været meget lidt salg. Mangler så en masse SEO/marketing, men ellers er den klar. Har 1-2 webshops som jeg oså gerne vil starte og overvejer så, at købe 1 eller 2 webshops som er kørerende med overskud. Jeg skal bruge penge primært til udvikling af webshops, SEO, marketing og indkøb af lager. Hvis jeg skal købe 1 webshop skulle der selvfølgelig bruges penge på det.

Selvfølgelig skal det hele være konekt formuleret ned i en forretningsplan, men er der nogle som har en idé om hvad jeg kan låne til min virksomhed?

Har selv 25.000 stående og har ingen gæld!

Mvh Lasse

Det er jo meget individuelt, og et spørgsmål der popper op hos mig er: Kan du holde fokus? Forstået på den måde, du har allerede 1-2 shops, hvorfor får du ikke dem "banket" op?

Bankerne er mere forsigtige nu end tidligere og et eller andet sted tror jeg de kigger på forretningsplan, dit fokus, troen på at du kan banke det op og har realistiske tal. Hvor længe har du haft dine 12 shops, hvorfor er de hvor de er (husker jeg forkert, hvis du gav lidt op på dem sidste år, og ville se resultater før commitment).

Jeg har ingen ide om hvilke shops du kigger på, og hvad lager behovet er, men jeg tænker bare 25.000 det kan man da i min verden komme langt for.

Mvh. Martin

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst om et kom-igang-lån hvor staten garantere for 75 % af lånet, men jeg tror ikke det er særligt nemt at få. Prøv at spørge din bank om de tilbyder det.

SEO tilbydes. Eks. på reference: Nem og hurtig inkasso med inkasso service online.

Fra København
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at låne penge i dag uden værdi for pengene. Som finger regel uden værdi for pengene, bør man regne med banken vil låne det samme beløb som du lægger i virksomheden.  

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

50-100.000 kr. vil jeg mene. Det kommer lidt an på hvor god din foretningsplan er.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Glem at låne noget som helst. Vær i stedet en ægte købmand og få gang i lidt af gangen. Brug de kr. 25.000,- du allerede har, samt evt. overskud fremadrettet fornuftigt og få sat skub i eksisterende forretning og udbyg så stille og roligt....

Hvad får du ud af det:

1. Du ser om dine forretninger er bæredygtige.
2. Du kan lukke hurtigt ned, hvis det er ved at gå galt
3. Du ser om du har "det der skal til" for at leve af det på fuld tid
4. Du risikerer kun at tabe kr. 25.000,- + din tid.

Tro mig, du kommer langt med ovenstående, hvis du virkeligt vil det her. Hvis det i en periode går lidt skævt, kan du altid tage et job ved siden af.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en 1-2 webshops, ja men de er ikke kørende, der mangler noget på begge, dog er den ene meget langt og den jeg arbejder med. Den anden ville jeg gerne starte lidt senere, da jeg vil bruge min tid på at få den ene kørende :)

De 25.000 jeg har stående vil, jeg da også gerne bruge, men står så uden en krone på lommen, i tilfældet af jeg skal bruge en bolig eller lign. 

Ja 25.000 rækker et stykke vej og kan komme igang, men ting som SEO/marketing skal der bruges mange penge på i de brancher jeg har valgt. Betalingsløsning og flere varer, så mine penge slipper hurtigt op og så står jeg uden en krone på lommen? :)

Ville gerne bruge 25-30.000 på SEO hen over lidt tid, så jeg også er at finde i søgemaskinerne.

Mvh Lasse

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)