Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på hosting?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 02:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Er vi ikke lidt ude i at spørge om: "Hvad koster en bil?"

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:42

Mike,

Du bør helt klart vælge en løsning hvor der er plads til at gro. Vælg IKKE et standard webhotel, hvor det bare er et spørgsmål om tid før i bliver smidt af. Det er der flere Aminoer som har oplevet den senere tid, søg evt. efter de tråde.

En fleksibel cloud løsning er bedre. Jeg arbejder med udvikling af cloud løsninger, og har efterhånden selv kun min blog som ikke køre i skyen. Selv mit hobby-hygge-projekt kører på en Amazon cloud server.

Websites med trafik i den stil du beskriver skal enten køre på dedikerede servere eller på cloud servere. Et webhotel er ganske enkelt ikke beregnet til den type trafik.

Jeg tør ikke gætte på et beløb, udover at det nok er 5-cifret beløb pr. måned. Men vælger i den rigtige løsning kan omkostningen vokse i takt med trafikken.

Mvh Carsten

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 03:12

det kommer også an på software.

hvis du har 10k brugere om dagen skal du have en større server hvis du kører apache end hvis du kører nginx. og faktisk endnu mindre hvis du kører med nodejs, men så skal hjememsiden også programmeres i 'event driven' javascript hvilket gør udviklings omkostingerne store.

databasen har også betydning for ram og cpu forbrug, og hvor let det er at skalere. skal det være en sql baseret eller noSQL baseret?

Det bedste svar du kan få er at starte med en cloud baseret som carsten nævner. de koster $5 i den billige ende (vil jeg ikke anbefale) og $20 i den lidt dyrer ende (som jeg gerne anbefaler).

Jeg er ved at flytte og omstrukturer hele mit system (website, email, database, backend til apps og backup) til cloud servere hos linode. for $20/måned får man 512mb ram og en 4 kernet xeon cpu, 20gb harddisk og 200gb traffik. i takt med at jeg får brug for mere 'server kraft' går jeg bare ind og skruer op for den ressource jeg nu har brug for. eller tilføjer en ekstra server og 'balancere' trafikken. sådan fungere det ved stortset alle cloud løsninger.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 08:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

SkandiSoftware:

det kommer også an på software.

hvis du har 10k brugere om dagen skal du have en større server hvis du kører apache end hvis du kører nginx. og faktisk endnu mindre hvis du kører med nodejs, men så skal hjememsiden også programmeres i 'event driven' javascript hvilket gør udviklings omkostingerne store.

Det er ikke altid du behøves større server ved brugen af apache frem for nginx :) Kommer helt an på hvordan man konfigurere apache.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 13:33

Lucas - Hosting4Real:
Det er ikke altid du behøves større server ved brugen af apache frem for nginx :) Kommer helt an på hvordan man konfigurere apache.

Ved små sider og ikke så mange besøgende kan man sagtens klarer sig med apache, men hvis der forventes mere end 1k unikke besøgende om dagen, ville jeg slet ikke spilde tid på at opsætte og konfigurer apache.

Det er ikke uden grund wordpress.com bruger nginx som load balancer og backend til både statiske og dynamiske filer.

nginx bruger mindre processor og ram ressourcer, men vigtigst af alt - den bruger det linært, så det er let at se hvornår ens server er for lille.

apache er mindre forudsigelig.

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 13:39

SkandiSoftware:

Lucas - Hosting4Real:

Ved små sider og ikke så mange besøgende kan man sagtens klarer sig med apache, men hvis der forventes mere end 1k unikke besøgende om dagen, ville jeg slet ikke spilde tid på at opsætte og konfigurer apache.

Det er ikke uden grund wordpress.com bruger nginx som load balancer og backend til både statiske og dynamiske filer.

nginx bruger mindre processor og ram ressourcer, men vigtigst af alt - den bruger det linært, så det er let at se hvornår ens server er for lille.

apache er mindre forudsigelig.

Hvis du kigger på andre større firma'er så er der rigtig mange der bruger apache, men ja nginx er godt, bare ikke altid så venligt med mange systemer :) - uden man skal lave config-foo.

Men hvis folk ved hvad de laver, kan de få apache til at give en del bedre performance end standard :D men som sagt, andre store firma'er bruger det også

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:15
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej jo det gør man. ;-)

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 22:41
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Billigstewebhosting.dk:

Hej jo det gør man. ;-)

Hvis du har nogle gode argumenter, vil jeg da gerne høre dem :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 03:00

Vi har et par kunder på den størrelse der efterspørges her, og det er ikke forkert at prisen løber op i 5 cifre om måneden. Det dyre er dog ikke trafikken, det dyre er derimod leje af den serverkapacitet der skal til for at følge med forespørgslen.

Som udgangspunkt skal du ikke bekymre dig om trafikpriser, de vil altid falde og med meget få undtagelser vil der være rigeligt råd til at betale for trafikken såsnart kunderne er der til at bruge den.

Det du bør være opmærksom på her i starten er at dit website udvikles af nogle dygtige udviklere med forstand på at bygge store skalerbare websites. Det er der mange som vil påstå de kan, men kun et fåtal af dem har faktisk prøvet det og kan løfte opgaven når det kommer til stykket.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:32

Hej,

Det er da rat simpel du kigger hvad de tilbyder og hvis det ikke er noget for dig kan du bare la være med at bruge det simpel is it ;D

Hilsen Mike Nielsen

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)