Det er ikke forkert, men i bedste fald en grov simplificering. |
Så konklusionen på svarende må være: - Hvis man skal reklamere, så skal den være målrettet specifikt imod en specifik målgruppe Kan jeg udlede dette? :)
Nej.
Du kan konkludere, at selv NÅR du målretter imod en specifik målgruppe og har gjort alt hvad du kan, så taber de sociale medier stadig.
Du kan konkludere, at hvis du vil tjene penge på at sælge dine produkter så skal du ikke gøre det på Facebook; men bruge de kanaler der er mest effektive i forhold til din udgift, f.eks. Google AdWords og Søgemaskineoptimering (links til egne hjemmesider omkring emnet).
Jeg kunne blive ved med at fortælle, hvad man så kunne gøre når de besøgende ER kommet ind på din hjemmeside; men her drejer debatten sig om at få de rigtige besøgende* til din hjemmeside til at begynde med.
* Rigtige besøgende = Besøgende hvor din udgift pr. salg er lavest mulig og hvor der kommer så mange besøgende at du kan drive en virksomhed på grund af antallet.
Prøv at læs artiklen grundigt som Troels refererer til:
Du skal nok finde på noget unikt, hvis du skal forvente direkte afkast af det. Ellers er vi nok over i hvad reklamefolk kalder branding, og andre kalder luftkasteller. Uanset hvad man kalder det, så kræves der dybe lommer! Læs evt her: http://www.internetretailer.com/2012/09/25/social-media-posts-dont-lead-sales
Forrester Research skriver:
The report, “The Purchase Path of Online Buyers,” finds that less than 1% of transactions for new and repeat customers can be traced back to social links.
Venlig hilsen,
Christian