Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forventninger til Facebook annoncer?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke forkert, men i bedste fald en grov simplificering.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:10

jakie:

Så konklusionen på svarende må være:

- Hvis man skal reklamere, så skal den være målrettet specifikt imod en specifik målgruppe

Kan jeg udlede dette? :)

Nej.

Du kan konkludere, at selv NÅR du målretter imod en specifik målgruppe og har gjort alt hvad du kan, så taber de sociale medier stadig.

Du kan konkludere, at hvis du vil tjene penge på at sælge dine produkter så skal du ikke gøre det på Facebook; men bruge de kanaler der er mest effektive i forhold til din udgift, f.eks. Google AdWords og Søgemaskineoptimering (links til egne hjemmesider omkring emnet).

Jeg kunne blive ved med at fortælle, hvad man så kunne gøre når de besøgende ER kommet ind på din hjemmeside; men her drejer debatten sig om at få de rigtige besøgende* til din hjemmeside til at begynde med.

* Rigtige besøgende = Besøgende hvor din udgift pr. salg er lavest mulig og hvor der kommer så mange besøgende at du kan drive en virksomhed på grund af antallet.

Prøv at læs artiklen grundigt som Troels refererer til:

Troels:

Du skal nok finde på noget unikt, hvis du skal forvente direkte afkast af det. Ellers er vi nok over i hvad reklamefolk kalder branding, og andre kalder luftkasteller. Uanset hvad man kalder det, så kræves der dybe lommer!

Læs evt her: http://www.internetretailer.com/2012/09/25/social-media-posts-dont-lead-sales

Forrester Research skriver:

The report, “The Purchase Path of Online Buyers,” finds that less than 1% of transactions for new and repeat customers can be traced back to social links.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 14:58

Tak for dit uddybbende svar :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 15:43

Hej Jakie,

Det lyder lidt som om du gerne vil have konkrete tal og der vil jeg da lige byde ind med dagens.

Da min butik nu tilbyder iPhone 4 cover med logo eller billede har jeg valgt at skyde det i gang med en Facebook kampagne, da det som regel kan give en masse klik til få penge.

Problemet er så at konverteringsraten er så forfærdelig på Facebook at det kun kan ses som branding og ikke som en langvarig annonceplatform.

Over de sidste tre timer er det blevet til 67 klik. Af de 67 har 4-5 stykker valgt at gå så langt at uploade et billede og designe deres eget cover, men ingen salg.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 18:38

Tak for bidraget !

Interessant. 4-5 stykker ud af 67 og uden salg. Det lyder, som de andre også har sagt, at konverteringsraten er lav på Facebook.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)