Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forventninger til Facebook annoncer?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. :)

Jeg er begyndt at lave Facebook annoncer til min webshop, men jeg ved ikke helt hvad jeg kan forvente af disse annoncer?

Fx. om der er salg pr. 10 klik eller hvordan? Jeg har ligesom brug for at kunne holde min fremtidige resultater op mod andres.

Så hvad kan jeg forvente?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jakie

Prøv med et salg pr. 1000 klik i stedet.

Det er MEGET få, der får et positivt resultat ud af at annoncere på Facebook.

I gennemsnit køber 1 til 2 ud af 100 når de selv leder efter (i dit tilfælde) et ur på Google.

Når du "pusher" noget som de ikke selv har ledt efter vil salget være langt lavere.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:00

Annoncering (af ure) via Facebook er penge lige ud af vinduet. Vi snakker promiller i konvertering her og du vil formentlig bruge mere i klikpriser end du tjener.

Det er en fin shop, du har, men når det så er sagt, så sælger du præcis de samme ure som hovedparten af andre urbutikker på nettet (i har formentlig samme leverandør), og det betyder, at du har ikke noget specielt at byde ind med i dine annoncer.

Markedet for ure her i DK nærmer sig "børnetøjsagtige tilstande", hvor man altså skal frem med noget i "vinduet" som de andre ikke har.

Venlig hilsen
Ole 

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 09:03
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har modsat Christian, ret gode resultater med facebook kampagner.

Jeg tør ikke skyde på hvor mange klik du skal forvente at det tager for at få et salg.

Min erfaring er at det er muligt at skabe en masse gode salg via facebook ads, hvis blot bliver lagt noget arbejde i kampagnerne inden de lanceres. Fordelen med facebook ads er jo helt klart at du kan indsnævre din markedsføring til en bestemt målgruppe / aldersgruppe / bestemte interesser osv.

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 09:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Skrevet kl. 09:15

Tak for jeres svar.

Ja det er ikke særligt unikt, det jeg sælger på min webshop. 

Så lige nu er det jeg kan forholde det op imod er 1000 kliks?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:25

Ja, det lyder som udgangspunkt rimeligt, hvis du i din målgruppe skyder med spredehagl.

Du kan måske gøre det bedre, hvis du definerer din målgruppe mere klart og får segmenteret dine annoncer efter det.

Min personlige erfaring er dog, at det ikke er en farbar vej. Bedste resultat får du med SEO og deraf følgende besøg via de organiske søgninger (= mere målrettede kunder) med adWords som den bløde mellemvare, hvor det koster penge men du er hurtigere i gang.

Venlig hilsen
Ole 

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 09:40

Hej Jakie,

I forhold til mig så kan du ikke forholde dig til 1000, 5000 eller 10000 klik :) Det afhænger meget af dine instillinger.

- Men når det så er sagt, så vil jeg ikke skrue forventningerne alt for højt op hvis jeg var dig? Jeg har prøvet facebook annoncering for utallige shops og andre sider, og det aldrig rigtig givet noget af værdi retur! :) En masse visninger, jo. Og det har da også en værdi egentlig... Men rent salg? - Niks...! :)

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Skrevet kl. 09:53

Okay.

Så konklusionen på svarende må være:

- Hvis man skal reklamere, så skal den være målrettet specifikt imod en specifik målgruppe

- Eller til at opbygge et brand osv.

Kan jeg udlede dette? :)

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 10:00

Det lyder ca. rigtigt :)

Jeg vil dog med al mulig respekt sige at du i forhold til mig er et stykke fra at tænke i de baner?

Din hjemmeside ser grundlæggende fin ud, men der mangler altså en helt masse endnu, før jeg ville tænke i markedsføring og lign.?

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)