Annoncering (af ure) via Facebook er penge lige ud af vinduet. Vi snakker promiller i konvertering her og du vil formentlig bruge mere i klikpriser end du tjener.
Det er en fin shop, du har, men når det så er sagt, så sælger du præcis de samme ure som hovedparten af andre urbutikker på nettet (i har formentlig samme leverandør), og det betyder, at du har ikke noget specielt at byde ind med i dine annoncer.
Markedet for ure her i DK nærmer sig "børnetøjsagtige tilstande", hvor man altså skal frem med noget i "vinduet" som de andre ikke har.
Jeg har modsat Christian, ret gode resultater med facebook kampagner.
Jeg tør ikke skyde på hvor mange klik du skal forvente at det tager for at få et salg.
Min erfaring er at det er muligt at skabe en masse gode salg via facebook ads, hvis blot bliver lagt noget arbejde i kampagnerne inden de lanceres. Fordelen med facebook ads er jo helt klart at du kan indsnævre din markedsføring til en bestemt målgruppe / aldersgruppe / bestemte interesser osv.
Du skal nok finde på noget unikt, hvis du skal forvente direkte afkast af det. Ellers er vi nok over i hvad reklamefolk kalder branding, og andre kalder luftkasteller. Uanset hvad man kalder det, så kræves der dybe lommer!
Ja, det lyder som udgangspunkt rimeligt, hvis du i din målgruppe skyder med spredehagl.
Du kan måske gøre det bedre, hvis du definerer din målgruppe mere klart og får segmenteret dine annoncer efter det.
Min personlige erfaring er dog, at det ikke er en farbar vej. Bedste resultat får du med SEO og deraf følgende besøg via de organiske søgninger (= mere målrettede kunder) med adWords som den bløde mellemvare, hvor det koster penge men du er hurtigere i gang.
I forhold til mig så kan du ikke forholde dig til 1000, 5000 eller 10000 klik :) Det afhænger meget af dine instillinger.
- Men når det så er sagt, så vil jeg ikke skrue forventningerne alt for højt op hvis jeg var dig? Jeg har prøvet facebook annoncering for utallige shops og andre sider, og det aldrig rigtig givet noget af værdi retur! :) En masse visninger, jo. Og det har da også en værdi egentlig... Men rent salg? - Niks...! :)
E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.