Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække indkøb fra i skat

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt med på at 6 mdr givet holder - Synes bare det er lidt sjovt det ikke er bygget ind lovmæssigt, men ja - omvendt momsmæssigt giver det ikke meget mening når man som Henrik skriver, kan registrere med tilbagevirkende kraft

Gad vide hvor hårdt de 6 mdr så i praksis bruges - om man kan være stensikker altid ved 6 mdr men blive taget for 7 mdr - ved nogen af jer det?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok fordi man jo selvangiver for kalenderåret og dermed får en naturlig afgrænsning.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Møller:
Det er nok fordi man jo selvangiver for kalenderåret og dermed får en naturlig afgrænsning.
ja det må jo sætte en vis grænse, men så kunne det jo vel også være 11 måneder eller hyr?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Møller:
Første regnskabs periode kan være på 18 mdr, så du kan vel i princippet køre 17 mdr tilbage hvis du lukker dit første regnskab nu.

Da der er tale om en enkeltmandsvirksomhed skal man følge kalenderåret, hvorfor det er et forkortet regnskab for 2012 fra en gang her i år til 31. december 2012.

Næste regnskabsår vil så være fra 1. januar 2013 til 31. december 2013.

Altså ikke noget med forlængede regnskabsår, når der er tale om enkeltmandsvirksomheder - da talene skal passe med den udvidede selvangivelse, som du skal udfylde og indberette som ejer af en enkeltmandsvirksomhed.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Tilmeldt 15. Mar 12
Indlæg ialt: 1
Fra  DK-REVISION.DK Skrevet kl. 01:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - Hvis du har et fornuftigt kundegrundlag - så er der vel ikke de store problemer. Husk ved en omsætning større end DKK 50.000 skal du momsregistreres. Har du kikket på forretningsplaner og strategier. Og hvordan vil du komme ud på markedet og få kunder ? PS// Et regnskabsår dor selvstændige går fra den 1/1 - 31/12 -  - - op til 18 mdr er for selskaber.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)