Jeg sidder og forsøger at beregne mit honorar. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og yder rådgivning. Jeg har ikke problemer med at finde ud af hvordan jeg beregner momsen på mit honorar. Men hvordan håndtere jeg det internt. Hvis jeg har et honorar på f.eks. 1000 kr. inkl. moms og har ydet rådgivning i 10 timer, har virksomheden en indtægt på 10.000 kr. Skal jeg afregne moms af dette beløb, eller er mit honorar de 1000 kr. Håber nogen kan give mig gode råd til hvordan jeg skal beregne mit honorar. |
tæt på sort snak. Altså hvis dit honorar samlet er 10.000 kr inkl moms - så er det 8.000 kr excl moms
Du skal så angive moms 25% af de 8000 kr = 2000 kr i moms
Din timepris er jo ikke interessant - det er det samlede beløb du fakturerer
Jeg forstår nok ikke spørgsmålet når du siger du ikke har besvær med at beregne momsen - det virker det lidt som om du har??
vh