Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisvurdering af domæner

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg ejer fooz.dk og kunne godt tænke mig fooz.co.uk, fooz.com samt fooz.de. Jeg har kontaktet ejerne og de vil gerne sælge. Ingen vil ud med hvad det skal koste, og det er derfor op til mig at komme med en første pris de efterfølgende kan tage stilling til.

Jeg har ingen erfaring med at købe optagede domæner. Det tyske domæne ejes af en privatperson, som bruger denne som en slags blog, hvor han ligger lidt op engang imellem. Det britiske domæne bliver ikke brugt, mens det amerikanske ejes af en fotograf fra Californien, som vist nok bruger det som noget kundelogin-halløj.

Hvor billigt kan jeg slippe? Det er selvfølgelig svært at vurdere, men hvad skulle Du have for at give afkald på dit domæne?

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 12:48

Helt sikkert en klækkelig Sum, da det er dig som vil købe et navn som de har men så igen kommer det jo an på om de overhovedet bruger det eller ej.. Hvis du feks ville købe et af mine domæner som jeg ikke bruger ville eg minimum have 5000 kr for det, da jeg har købt det fordi jeg syntes det er et godt navn og hvis der er en anden som også syntes det må han betale..

Hvis det er en side som kører og blir brugt snakker vi helt andre priser ..

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 13:05

Du kommer nok til at betale mere end du har lyst til....

Men altså, det er jo nok mest dig der har brug for navnesammenfald på tværs af lande. 

Mit forslag vil være at sætte et suffix på domænenavn og så bruge det istedet.

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 13:15

1000 - 2000 dollars er ikke ualmindeligt, dog kan det komme langt langt højere op. Fooz er kun 4 bogstaver og er dejligt at sige og det trækker kun opad.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 13:27

Jeg spurgte for nogen tid siden på telecall med .eu endelse.

Sælger forlangte eur 10.000,- 
Derfor har jeg det ikke.... 

Tilmeldt 26. Apr 12
Skrevet kl. 13:37

Tak for jeres svar. I så fald må jeg nok bare indse at jeg ikke kommer til at eje nogle af dem foreløbig.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 13:40

Det er da ikke forbudt at byde eur 100,- og se hvad der sker.

Tilmeldt 26. Apr 12
Skrevet kl. 13:42

Det har jeg også gjort. Forventningerne er dog skruet i bund. :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 13:49

Dybest set er det jo ikke tilladt at handle med domæner uden indhold.

Jeg talte med en advokat om sagen og fik den information, at det godt nok kan være, at jeg har retten til domænet på min side, men at jeg skulle regne med sagsomkostninger på ca. eur 5000,- men at udfaldet om rettigheden til domænet langt fra var givet på forhånd.

Held og lykke med buddet. Skriv gerne hvad der mere sker her i tråden.

Fra København
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 211
Fra  Bravo Media ApS - Webbureau Skrevet kl. 13:51

Hej Sorniels,

Markedet på domæner er meget varieret hvad pris angår, som hovedregl er .com domæner en hel del dyre end fks. .de domæner. Du kan tage et kig på sedo.com og se hvad lignende domæner koster og så tage din pris vurdering derfra.

-

Peter  

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)