Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skaf potentielle kunder - og få dem til at reagere!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

En effektiv måde at komme i kontakt med nye kunder på (b2b) er at løfte telefonrøret. 
Det er tilladt at tage telefonisk kontakt til andre virksomheder, selvom det ikke er den sjoveste metode, så virker den altså.

Så se at få det gjort til en vane.

Få lavet en ringeliste og sæt et par formiddage om ugen af.
Folk er overraskende nok meget imødekommende, du skal blot være kortfattet og præcis, så du ikke stjæler deres tid.

Skaf kundens mailadresse - din nye salgskanal
Lav en meget kort præsentation af, hvem du er og hvad det er du kan tilbyde. Og så spørger du om du må sende en mail med nærmere information. Du vil opleve at stort set ingen siger nej (hvis de siger ja, slipper de jo også hurtigt af med dig igen). Du vil blive mødt positivt og få mange mails til nye, potentielle kunder. På denne måde får du jo tilladelse til at sende en mail med reklame for din egen ydelse, som er en genial salgskanal.

HUSK: Hvis du spørger om du må sende en mail, så skal du sende den med det samme. Så sikrer du at modtageren har frisk hukommelse om både dig og dit produkt.

Få dine modtagere til at reagere
Den første mail du sender ud, lige efter du har lagt røret på, bruger du til at informere om dit produk (husk at referere til at i har snakket sammen i telefon)
Mail nr. 2 (i nogle tilfælde nr. 3) sender du ud nogen tid efter, 3 uger måske, så modtageren har mulighed for selv at reagere. Hvis ikke du har hørt fra modtagere, spørger du til om de har fået undersøgt om de kan få gavn af omtalte produkt. Så genopfrisker du den problemstilling som dit produkt kan løse og til slut skriver du:

"Navn, jeg vil meget gerne ringe til dig på tirsdag. Hvornår passer det dig bedst?"

Mange vil straks reagerer når de læser denne sætning, frem for blot at lukke din mail. For du trækker en handling ned over hovedet på dem, ikke negativt men som en service. Enten får du svar tilbage om at de ikke er interessede, eller også får du et klokkeslet - Og så ved du, at kunden står klar ved telefonen og er forberedt på dit opkald. 

Jeg håber i kan bruge det til noget i jeres forretning.

Med venlig hilsen
Kathrine Svendsen,
Danhost 

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 13:11

Ikke enig.

Hvis du vidste hvor meget spild af tid det er, at skulle forklare div. ivrige sælgere at man ikke har brug for hverken dem eller deres produkt!

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 13:18

Fru Hartmann:

Ikke enig.

Hvis du vidste hvor meget spild af tid det er, at skulle forklare div. ivrige sælgere at man ikke har brug for hverken dem eller deres produkt!

Det er jo derfor hun skriver om emails.

- meget kort summering af dit produkt 

- spørge om lov til at sende mail med mere information

Jeg vil tro hvert kald kan klares på 1-2 min.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:19

Kathrine @ Meget enig, men det er stort set også et tro kopi af mit eget bidrag om samme emne Smile

Jeg tror bare desværre der sidder mange derude med telefonskræk ( det er ikke så farligt).

Fru Hartmann @ Lækkert med din altid positive tilgang til livet - keep up the spirit.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 13:27

Jesper Laugesen:

Kathrine @ Meget enig, men det er stort set også et tro kopi af mit eget bidrag om samme emne Smile

Jeg tror bare desværre der sidder mange derude med telefonskræk ( det er ikke så farligt).

Fru Hartmann @ Lækkert med din altid positive tilgang til livet - keep up the spirit.

Det har intet med telefonskræk at gøre. Og e-mails ??? De tager OGSÅ tid.

Og min indstilling til livet ER faktisk ret positiv.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 13:28

Tak for "kurset" i telemarketing - men du kommer med meget generelle forslag, til hvordan tingene skal gribes an.

Telemarketing er 100% individuelt fra virksomhed til virksomhed. Det afhænger helt af hvad der skal markedsføres/sælges.

Din opskrift er sikkert glimrende, men den er også taget fra side 1 i "Telemarketingbogen" det er lidt "stating the obvious" - hvis man i dag skal ramme godt med telemarketing, så forbereder man sig 100% på den pågældende kunde inden man griber røret. Man har undersøgt kundens marked og potentiale - man kommer udelukkende med kreative forslag til hvad, der kan gøre kundens forretning bedre.

Og pointen med: "Jeg vil gerne ringe til dig på tirsdag. Hvornår passer det dig bedst?" - Hvis en skrev det til mig, så skulle hun/han have solgt sig selv virkelig godt, før jeg gad svare på det.  At du mener kunden står klar ved telefonen og venter på dit opkald, det finder jeg godt nok mere end optimistisk. Man skal ALDRIG give en potentiel kunde mulighed for at bakke ud, og det gør man lige præcis, hvis man kommer med den mulighed.

Telemarketing kan være yderst effektivt, hvis det gribes rigtig an - hvis kunderne selekteres og man i det hele taget sørger for, at der inden samtalen foretages er skabt et behov. Og det i øvrigt gøres med respekt for kunden.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:31

Der må være en nedre grænse, hvor det simpelthen ikke kan betale sig at ringe rundt.

Hvis din gennemsnitsordre er lav, kommer man hurtigt til at bruge en masse tid, for få ordre, som kunne være brugt et andet og ikke mindst bedre sted.

Men det er jo bare et spørgsmål om at prøve det af :)

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 13:48

Hej Thomas

Tak for indlægget

Du har helt igennem ret i at telemarketing er meget individuelt og du har ret i alt det andet, hvorfor man selvfølgelig ikke kan lave en guide til hvordan det skal gøres. 

Indlægget har til hensigt at fungere som en appetitvækker til at skaffe nye kunder med opfølgning pr. mail. Og får du kunden til at svare tilbage pr. mail, hvornår man træffes bedst, så er sandsynligheden for at kunden ved at du ringer (mentalt forberedt) noget større end hvis du blot ringer op for at lave en almindelig opfølgning. 

Telemarketing og al anden markedsføring kræver den rigtige tilgang alt efter målgruppe, behov m.m. som du også nævner. 

Med venlig hilsen
Kathrine Svendsen
Danhost 

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 13:56

Danhost ApS:
Indlægget har til hensigt at fungere som en appetitvækker til at skaffe nye kunder med opfølgning pr. mail. Og får du kunden til at svare tilbage pr. mail, hvornår man træffes bedst, så er sandsynligheden for at kunden ved at du ringer (mentalt forberedt) noget større end hvis du blot ringer op for at lave en almindelig opfølgning. 

Jamen det er da også godt, kunden er mentalt forberedt - men så snart du beder kunden om respons pr. mail så falder din konverteringsrate. Det er uundgåeligt, da kunden skal udføre et stykke "arbejde", som dybest set ikke er nødvendigt.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)