Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Disallow eller nofollow på affiliatelinks?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg mindes at have læst, at Google kræver, at man putter nofollow på alle sine affiliatelinks, hvilket jo egentlig også giver god mening. 

Mine affiliatelinks fra tradedoubler må dog ikke have nofollow på sig afht. tracking (siger TradeDoubler) og jeg tænkte så, om jeg i stedet kunne bruge en disallow i min robots.txt (jeg skjuler mine affiliatelinks, så de redirectes via en mappe kaldet /go/ og derved får en pæn URL såsom http://domæne/go/produkt1 - ideen var så at bruge Disallow på /go/-mappen i min robots.txt). 

Vil det give den samme effekt som nofollow og være optimalt i forhold til SEO?

Vh. Peter

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 14:26

Hej Peter,

Sikke noget pjat med trackingen. Du kan sagtens sætte rel='nofollow' på dine affiliatelinks, som Google kræver man gør.

Mange laver avanceret mellemled og redirects til deres affiliate-links, men Google er ikke dum. Stort set alle mellemled affiliates har skabt, kan Google sagtens læse - så derfor kunne det tænkes at det bliver set som et forsøg på cloaking.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:38
Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 14:39

Jeg har bare smidt et rel="nofollow" på mine mange affiliate links og jeg ligger pænt godt i søgeresultaterne 

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 14:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter

Er du sikker på at Tradedoubler siger du ikke må bruge nofollow?

Det lyder mærkeligt. De må jo også kende til Google's retningslinjer og være interesseret i at deres affiliates følger dem?

Mvh. Ken

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1746
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:46

Du kan sagtens kører med disallow i din robot.txt eller en onpage Noindex.

Ved at have det ekstra mellemled, kan du også opsnappe konverteringsdata (sæt din go side som mål)

Tradedoubler har da udbetalt mange penge til mig og jeg bruger rel="nofollow" på stort set alle mine sites.
Tror ikke de fatter hvad du snakker om.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 09:09

Hej alle,

Først og fremmest mange tak for svar.

Som svar på spørgsmålet: "Må jeg tilføje nofollow på mine affiliatelinks hos jer?", svarer TradeDoubler ordret sådan: "Det er vigtigt at du ikke tilføjer noget til vores tracking links, da vi så ikke kan garantere at vi tracker korrekt." Det var nu ikke så meget den del af mit spørgsmål jeg ønskede fokus på, men derimod mere om man kan bruge disallow som en erstatning for nofollow?

Vh. Peter

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 09:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter1982:

Hej alle,

Først og fremmest mange tak for svar.

Som svar på spørgsmålet: "Må jeg tilføje nofollow på mine affiliatelinks hos jer?", svarer TradeDoubler ordret sådan: "Det er vigtigt at du ikke tilføjer noget til vores tracking links, da vi så ikke kan garantere at vi tracker korrekt." Det var nu ikke så meget den del af mit spørgsmål jeg ønskede fokus på, men derimod mere om man kan bruge disallow som en erstatning for nofollow?

Vh. Peter

Hej igen Peter,

Nej disallow er ikke en erstatning til nofollow. Det er en reklamegennemgang - og så er den ikke længere. Google er rimelig klar i deres formidling her.

Jeg formoder blot at Tradedoubler er bange for at du ændre i deres URL - og ikke i selve attributesne på <a>-tagget. Sæt rel=nofollow på, og så lad ellers vær med at spekulere mere over det.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)