Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankoverførsel tager for lang tid ?.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker underligt at en simpel ting som Bankoverførsel. Skal tage op til fire dage her i 2012 ?. Man skulle da mene det er en simpel ting at udførre. Det fåregår jo Digitalt. Har lagt mærke til at især Jyske Bank er meget langsom. Vil Bankerne ikke konkurrere med DIBS eller hvad kan være den dybere årsag ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:17

Det tager vel ik op til 4 dage, at lave en overførsel internt i DK?

Hvis det er udenlandsoverførsler, så kan de tage så lang tid, men min erfaring er, at de i langt de fleste tilfælde max tager 2 dage. Måske grundet pres og krav fra EU...

Grunden til at bankerne er sløve med overførslerne, det er pga de mange renteindtægter, som de kan tjene på blot 1 dags ekstra overførsel tid. Hvis de kan forsinke samtlige overførsler med en dag, så bliver det til store indtægter i løbet af et år. Og 2 dage betyder blot endnu flere renteindtægter!

So it is just a simple question about money Smile

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 14:38

Fashion-Seller:

Jo det tager faktisk op til 4 dage for Jyske Bank at overføre penge til en anden Dansk Bank. Og det er kun indenrigs jeg skriver om her. Tror ikke på den med renteindtægter. for få overførsler og for lidt gevindst. Og så ville der vel forlængst have været konkurrence om hvem der er hurtigst.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 14:41

Fashion-Seller:
Grunden til at bankerne er sløve med overførslerne, det er pga de mange renteindtægter, som de kan tjene på blot 1 dags ekstra overførsel tid. Hvis de kan forsinke samtlige overførsler med en dag, så bliver det til store indtægter i løbet af et år. Og 2 dage betyder blot endnu flere renteindtægter!

Øhh??? Hvilken bank er du kunde i, hvor de tager renter for, at du har penge stående i deres system!?? 

Jeg tror ikke denne påstand har noget på sig!  

Ligeledes har jeg aldrig hørt om flere dages overførselstid ved indenrigs overførsler?? Såfremt beløbet ikke bliver frigivet fredage eller hverdage efter 17.00, så burde der altid overføres med blot en dags mellemrum. 

Hvis det er et løbende problem, ville jeg konfrontere banken med det! 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:42

Michael:

Fashion-Seller:

Jo det tager faktisk op til 4 dage for Jyske Bank at overføre penge til en anden Dansk Bank. Og det er kun indenrigs jeg skriver om her. Tror ikke på den med renteindtægter. for få overførsler og for lidt gevindst. Og så ville der vel forlængst have været konkurrence om hvem der er hurtigst.

Okay jeg har altid troet, at der var dag til dag overførsler internt i alle EU lande, men så lærte jeg lige noget nyt...

Hvis du ik tror på den med renteindtægterne, så skulle du måske prøve at tjekke, hvor enorme beløb, som der er tale om. Og for lidt gevinst? Du har tydeligvis ik tjekket det, for det er mange penge bankerne tjener på denne måde!

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 14:43

Michael:
op til 4 dage for Jyske Bank at overføre penge

Jyske Bank er netop ved at omlægge HELE deres IT-system. Måske det er en del af forklaringen? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:44

Trusted Partner:

Fashion-Seller:

Øhh??? Hvilken bank er du kunde i, hvor de tager renter for, at du har penge stående i deres system!?? 

Jeg tror ikke denne påstand har noget på sig!  

Hvor skriver jeg, at man betaler renter for at have penge stående i deres system? Jeg skriver, at banken får renteindtægter for de beløb, som står i deres system! Ik at den person eller virksomhed, som overføre pengene, betaler renter!

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 14:46

Trusted Partner:
Hvis det er et løbende problem, ville jeg konfrontere banken med det! 

Nu kan jeg jo ikke begynde at konfrontere alle kundernes Banker ?. Og vil da lige nævne at hvis kunden har samme Bank som mig sker overførslen med det samme.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 14:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Grunden til at det tager minimum to dage skyldes at alle overførelser i DK skal forbi Nationalbanken.

Dette gøres for at validere at bankerne har likviditerne til at kunne "betale" overførelsen.
Derfor man siger op til 3 bankdage. 

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 14:53

Jeg har arbejdet i flere danske banker, og hvis du laver en overførsel i dag så er den bankdagen efter det andet sted når det er i dk.

Og det gælder alle banker.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)