Hej gode Aminoer, Jeg har et problem som jeg håber I kan hjælpe med... Vi sælger proteinpulver og kosttilskud og har tidligere solgt til interne foreninger. I den forbindelse valgte vi (ganske uklogt) på vores daværende website at krydse af i CMS'en at vi ikke skulle indekseres af Google. I mellemtiden er vi gået "online" og har anmodet Google om at blive indekseret igen (via det gamle CMS på hjemmesiden) men vi bliver ikke indekseret. Vi har tillige lagt hele siden om og lavet en Dandomain løsning og rettet keywords, descriptions, titles osv til, så Google ifølge de gængse SEO opfattelser bør indeksere os. Der sker bare ingenting. Vi har i samme ombæring med skiftet til Dandomain købt et ekstra domænenavn, idet vi hedder www.trithon.dk på hjemmesiden, men da firmanavet er Trithon Sport har vi købt www.trithonsport.dk og bedt Dandomain om at pege på trithon.dk når folk kommer ind på denne side. Ud fra et tidligere indlæg på Amino.dk må man åbenbart ikke have 2 sider ifølge Google? Er det det, som er problemet? Hvis man skriver site:trithonsport.dk på Google kommer der absolut intet frem. Hvis man skriver site:trithon.dk på google, kommer der nogle gamle data frem fra den gamle hjemmeside, men der står et "?" ud for hvert hit i listen? Hvad betyder det? Er der noget vi har gjort forkert eller skal gøre bedre for at blive indekseret af Google? Vi fandt et link et sted hvor man kunne anmode Google om at blive indekseret, hvilket vi gjorde for ca 2 måneder siden, men der er intet sket. Skal vi skrive et andet sted hen? Er det opsætningen i Dandomain der er noget galt med? Håber I kan hjælpe lidt i denne sag... |
Hej Michael,
Hold jer hellere til ét domæne. I kan godt benytte jer af flere, men hvorfor splitte værdien af de links I får op?
Uden at have set om der er nogle barrierer, så er mit bedste råd til jer, at få skaffet nogle links imod jeres site, så Google har bedre chancer for at komme forbi noget oftere - og opdage at den godt må indeksere jeres site. Prøv eventuelt at få jeres domæne nævnt i en nyhedssammenhæng - eventuelt via presswire. Det burde kunne sætte skub i tingene :-)