Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personligt ejet virksomhed som udlandsdansker i Spanien

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg flytter til Spanien !

Må og kan jeg oprette og drive en personligt ejet virksomhed i Danmark når man bor i Spanien. Er nu ret sikker på et jeg selv har svaret - NEJ!

Hvad er det tætteste man kommer på at drive virksomhed i Danmark når man for det første ikke har råd til at stifte et selskab og for det andet bor permanent i udlandet ?

Flere har rådet mig til bare at sælge direkte fra Spanien, flere har bekræftet min antagelse om at det er problematisk i forhold til at handle med Danske virksomheder og offentlige institutioner. Deraf opstår behovet, udelukkende for at kunden ikke skal føle sig utryg eller motiveret til at handle andet sted pga. en Spansk adresse på fakturaen...

Og så er det jo hele skattespørgsmålet, men hvis men hverken bor eller ejer virksomhed i Danmark er der vel heller ikke noget der hedder Dansk skat ? Dog gør denne at artikel jo en fuldkommen KOLD om hjertet.

Hvad mener i ? 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 21:27

Det essentielle i forhold til vurderingen kommer i dels din tilknytning til dk og dels hvorfra dine indtægter kommer. Hvis du har bolig eller fast ejendom i dk, skal du regne med fuld skattepligt, jf. Fx. Din artikel.

Hvis du ikke har bolig eller lign. Skal du tænke på din virksomhed hvis du sælger med dansk cvr nr. Eller fra dansk selskab i øvrigt vil du som minimum være delvis skattepligtig af din virksomhedsindkomst. Alternativet kunne være salg fra et spansk selskab? Må indrømme jeg ikke er helt 100% inde i det her områder, men mener det er sådan du skal regne med landet ligger. Kontakt evt. En skatteekspert?

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:19

Der er intet til hindrer for at du laver en spansk virksomhed, som fra dansk adresse optager optager ordre uden at dette vil udløse fast driftssted og dermed dansk beskatning.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24

må jeg køre et lille sidespor der dog hænger sammen med trådstarters første spørgsmål

Må en person, der har dansk CVR - flytte til Brasilien i f.eks 2.5 år - bevare sit hus i Danmark men leje det ud, så ingen dansk adresse eller dansk folkeregister adresse - fortsætte med at ha sit CVR i Danmark - enten på ganske lavt blus eller uden aktivitet - 

eller er det et krav at man har dansk folkeregister adresse for at have personligt cvr?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 11
Skrevet kl. 22:52

"er det et krav at man har dansk folkeregister adresse for at have personligt cvr?" ... det er PRÆCIST det mit indledende spørgsmål drejer sig om...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:36

""er det et krav at man har dansk folkeregister adresse for at have personligt cvr?" ... det er PRÆCIST det mit indledende spørgsmål drejer sig om..."

Nej!

Men det er ikke det samme som at der ikke kan være problemer og udfordringer afhængig af den enkeltes situation. Els. skattepligt til flere lande.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:15

Supertankeren:
Må og kan jeg oprette
og drive en personligt ejet virksomhed i Danmark når man bor i Spanien.
Er nu ret sikker på et jeg selv har svaret - NEJ!

Det er forkert. Det er der ikke noget i vejen for. 

Supertankeren:
når man for det første ikke har råd til at stifte et selskab

Så har du vel heller ikke råd til at være i Udlandet.

Supertankeren:
og for det andet bor permanent i udlandet ?

Du kan etablere SmbA-selskaber. Se smba.dk.

Supertankeren:
Dog gør denne at artikel jo en fuldkommen KOLD om hjertet.

HelleTS og hendes mand havde ingen problemer. 

Dobbeltbeskatningsoverenskomster regulerer, i hvilket land beskatning finder sted.

Se http://www.amino.dk/forums/t/158739.aspx#1073098

------------------------------------------------------------------------------------

Men som iværksætter bør man nok hurtigst muligt finde bopæl 
i et andet land og sikre at beskatningsretten ikke tilfalder Danmark.

Der er virkelig mange grunde hertil.

Desuden er det for nogle tilstrækkeligt at være og arbejde i Danmark
i lidt mindre end halvdelen af året. JVF Helle sagen.  

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:10

Jeg kn også anbefale s.m.b.a som en fin løsning, du skal blot være opmærksom på at der er krav til at der skal være 2 personer i ledelsen.

SEO tilbydes. Eks. på reference: Nem og hurtig inkasso med inkasso service online.

Tilmeldt 22. Oct 11
Skrevet kl. 00:55

s.m.b.a lyder interessant... 2 personer er ikke noget problem... er der krav til hvilket land de to personer bor i ? 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:07

Toftegaard:
du skal blot være opmærksom på
at der er krav til at der skal være 2 personer i ledelsen.

2 deltagere (parthavere), Gerne een som daglig leder. 

Supertankeren:
er der krav til hvilket land de to personer bor i ?

Nej. 

Men selskabets/virksomhedens beskatning flytter tilsyneladende med 
ledelsens bopæl. 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)