Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told på Epoxy? Hjælp mig med at spolere, eller helst, rede min nattesøvn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har i løbet af året importeret en del expoy produkter fra et andet EU land. Jeg har fået et brev fra arbejdstilsynet hvor jeg skal oplyse bla. toldtarif kode...

Nu bliver jeg nervøs? Kan det passe jeg skal betale 6,5% i told på det jeg importerer (det er den sats der står under toldtarifkoden)? Eller er det det samme som med EU moms, der i praksis blot er fiktiv og skal angives for statistiske formål.

Jeg håber på et svar, da jeg ellers næppe får sovet i nat....

Mange venlige hilsener, Anders

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12943
Skrevet kl. 20:33

Hej Anders

Er varerne købt i et andet Eu land skal der ikke betales told.  Iøvrigt har arbejdstilsynet intet at gøre med opkrævning af told eller afgifter.  Arbejdestilsynes har med arbejdssikkerhed at gøre ... så de vil sikkert vide om du overholder gældende regler på epoxyområdet,  varekoden giver dem nok en indikation af hvilken type epoxy der er tale om.   håber du har fået lavet levarandør brugsanvisning og mærket dine produkter korrekt samt registreret dem i produktregisteret.

Mvh

Ravn 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37

Tusinde, tusinde tak!!!! Nu kan jeg sove godt. Jeg er næsten færdig med registreringen af produkterne, og det var der jeg stødte på koderne. Epoxy er sgu noget farligt, giftigt stads som er mega dyrt at transportere og som skal behandles med respekt.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 20:59

abg:
Epoxy er sgu noget farligt, giftigt stads som er mega dyrt at transportere og som skal behandles med respekt.

Du har helt ret, men Danmark har mig bekendt verden skræppeste lovgivning på området.  Produktet burde nu ikke være special dyrt at transportere der er jo ikke specialt farligt mht. vejtransport.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:03

Vi har fået at vide det skal køres som farligt gods? Det skal det måske ikke

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 21:11

Jo det skal sendes som farligt gods, men det burde ikke være specialt dyrt for der er jo kun tale om stoffer som er miljøskadelige.  UN nr. 3082  begrænset udtaget mængde er 5 liter.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)