Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan afstemmer I banken?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Godtfolk på Amino

Jeg søger lidt inspiration fra jer på, hvordan I holder styr på bankkontoen.

Når jeg laver regnskabet, har jeg behov for at kunne dokumentere, at den handel som er foretaget via hjemmesiden, også matcher de beløb som går ind på bankkontoen. Dette kan være et omfattende arbejde, da jeg nogle gange skal validere over 500 posteringer.

Defor søger jeg inspiration til en klogere løsning.

Hvordan gør I? Benytter I et regnskabssystem som "snakker" med bankkontoen, laver I nogle manuelle udtræk eller noget helt trejde?

Tak for jeres input.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 16:04

Jeg kan godt se at det er omfattende med kontoudskrifter som skal sammenlignes manuelt - som vi gør det her. Men en løsning hvor dit regnskabsystem "pludrer løs" direkte med banken synes jeg ikke lyder helt sikkert!

Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 16:16

Hej Fru. Hartmann

Der er ikke tale om en åben forbindelse, men om man måske bruger et regnskabssystem eller bank, som kan eksportere transaktioner, importere i regnskabet og derved afstemme indbetalingerne.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 17:56

Tak, så er jeg mere rolig på dine vegne....

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 18:04

Vi bruger selvfølgelig vores eget system SALDI.

I din onlinebank gemmer du kontoudtoget for en given periode som en kommasepareret fil (.csv).

Så åbner du en ny kassekladde, gemmer den og klikker på Importér, hvor kontoudtog fra banken vælges.

Så vælges de enkelte felter første gang, man importerer. Og her efter flyt for at flytte kontoudtoget til kassekladden.

Når det er gjort klikkes på Udlign - og alle udestående poster med samme beløb og id (eksempelvis fakturanummer) vil blive semiautomatisk udlignet - man skal acceptere hver enkelt.

De linjer som så ikke er udlignet, skal man så lige have posteret efterfølgende eksempelvis gebyrer.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 06:34

Hejsa,

Et meget spændende spm da det lyder somom du har en virksomhed i vækst. 

Det problem jeg tit har set er at man vælger en løsning som duer her og nu men som desværre ikke duer når man vokser sig større. Man kan i nogle tilfælde så "slå en krølle på grisens hale" men det er begrænset hvor mange krøller man kan slå.

Det jeg selv har gjort når jeg har implementeret systemer er at fremtidssikre det så godt som muligt ved at lytte til ledelsen og deres ambitioner.

I dit tilfælde kommer det an på hvad system du bruger, hvilken bank, hvad har du af forventnigner og hvem der nu laver dit regnskab etc.

Med 500 transaktioner og måske en fortsat vækst så synes jeg er det er oplagt at automatisere det. Det koster lidt i begyndelsen men betales hjem hen af vejen. Måske det også er nu at du skal overveje om du har det rigtige system, de rigtige personer og så få løst flere problemer på samme tid så man ikke løser et problem og måske skaber nogle nye fremover "fordi det havde vi ikke tænkt på". Har desværre set det alt for ofte.

Skriv hvis du har flere spm eller vil have noget uddybet.

https://www.facebook.com/pages/Regnskab-%C3%B8konomistyring/114038605414707

Mvh

Claus 

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 12:37

Hej Claus

Tak for dit input. Jeg er klar over, at min nuværende løsning ikke er optimal på længere sigt, så erfaringer herfra skulle gerne danne grundlag for det perfekte fremtidssikret løsning.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)