Hej Finn,
Jeg er tildels enig med det som du skriver. Men jeg er meget uening med det sidste "Vi hader alle de bevidstløst arrangerede møder, som er arrangeret af useriøse og "hurtige" mødebookere, det får du kun dårlig omtale ud af, det er ikke penge værd. ".
I mange tilfæde kan det være mere fordelagtig at ringe ud selv, nogle kan lære og andre kan bare ikke! - Men som han skriver, har han ikke den nødvendige erfaring, hvis han skal til at allierede sig med en mentor, købe telefonlister, bruge sine egne resourcer på at booke møderne, købe dailer systemer, tlf regning m.v, kan dette gå hen og blive en større omkostning. Udover det, skal han tænke på at der de første par vil blive brændt mange unødvendige emner af pga. indkørselsperioden.
Du har ret i at mange mødebookingbureauer tænker kortsigtet, og presser citronen for hårdt for at få et møde igennem. Endvidere er der også mange bureauer som ikke formår at uddanne deres konsulenter i kundens produkter, samt at konsulenterne ikke har den relevante branchererfaring. MEN der er faktisk også mødebookingbureauer som formår at gøre det modsatte, altså uddanne deres konsulenter i de nødvendige produkter, samt booke ordentlige møder, som overholder det man har aftalt. Fx. tilbyder vi et koncept hvor du får hvad du betaler for, altså du bestemmer selv hvilke kriterier der skal til før at mødet kan bookes. Dette gør jo at vi ikke kan presse et møde igennem, for vi vil i sidste ende ikke får betaling for mødet, og vi gider ikke lave dobbelt arbejde!
Hvis man ønsker at bruge et mødebookingbureau, skal du være påpasselig. - Du skal ud med føleren, ringe til forskellige mødebookingbureauer, hører deres betingelser, tale med deres konsulenter, evt. ringe ud til nogle eksisterende af deres eksisterende kunder.
Jeg tror personlig at det er en smagsag om man kan lide ekstern telemarketing eller ej, nogle HADER det, og andre ser det et uundværdligt værktøj i salgsprocessen.
Du kan se evt. mere om vores mødebooking her www.peak-marketing.dk