Hej. Jeg har et enkeltmandsejet firma. De penge jeg hidtil har trukket ud af virksomheden har været dækket af de beløb jeg oprindelig har skudt ind i firmaet, men nu er den post snart i nul så nu bliver det firmaets overskud jeg trækker af.
Er der noget jeg skal være opmærksom på?
Som jeg forstår det så beskattes min virksomhed således at årets overskud tillægges min personlige indtægt. Så på den måde er vel lige gyldigt hvad jeg trækker ud, når bare der er overskud til det.
Indtil videre er overskuddet ikke så stort og jeg overtager også fradrag fra min mand som heller ikke har særlig stor indtægt i sin virksomhed så jeg betaler nærmest kun skat i forbindelse med at jeg ejer et hus sammen med manden.
De bedste hilsner
Kirsten Schoubo Førstehjælpsinstruktør og indehaver
Hvis ikke du kører virksomhedsordningen har dine hævninger ikke noget med skat at gøre, og de er ikke en udgift der påvirker resultatet, men ses via mellemregningen, så det har ikke betydning. For egen skyld, kør en seperat konto til alt med selskabet, det underletter afstemning og er hjælp til evt revisor eller bogholder hvis de kommer ind over Venlig hilsen
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tak for svarene. Jeg har allerede en firmakonto og har helt styr på regnskabet. Jeg er forhenværende "bankdame" så det er da heldigvis noget jeg kan trække på som selvstændig.