Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU, hjemmeboende, undtagelser?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:
Ellers ser jeg ingen andre muligheder for at netop du kan modtage mere end andre i samme situation.

Jeg mener helt sikkert heller ikke, at jeg skal have mere end andre i samme situation. Jeg snakker skam også på vegne af andre, der måske har det på samme måde som mig! Jeg kan jo ikke være den eneste! :-)

Men du har ret. Hos farmand, hjemmeboende - egen lejlighed, udeboende. Tror heller ikke den er længere! Men nu har jeg da ihvertfald undersøgt om der var andre muligheder, og det var der så ikke. Så er det bare at beslutte sig... 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Så fremt du du bor i dine forældres ejendom så kan man vel lave en lejlighed der så at du kan få en egen adresse i ejendommen.

En landinspektør kan hjælpe dig
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en interessant problemstilling, men som de fleste herinde også skriver så tror jeg ikke der findes nogen vej til at få udeboende.

SU kigger udelukkende på dig som person og at din far desværre er konkurs indregnes ikke i afgørelsen. Men det nemmeste er helt klart, at ringe til SU og få det afklaret :-)

 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Broholm:
Undskyld, men hvordan hænger "Jeg har fået lov til at flytte hjem til min far" sammen med at du skal betale 2400 for at bo der?

Altså hvis du nu læste det første indlæg og ikke bare de to første linjer, så står der udtrykkeligt, at hun vil skulle betale hvad der svarer til en udeboende husleje, for at bo hos sin far. Hun er 25 år, og forældrenes forsørgerpligt er forlængst passeret. Det er iøvrigt ganske almindelig, at forældre med myndige hjemmeboende børn faktisk kræver en form for husleje, og ganske fornuftigt også.

Jeg synes spørgsmålet er helt reelt, men vil nok som de andre også opfordre til at spørge SU, og vigtigt at understrege at du er 25. Jeg tænker lidt, hvad nu hvis man som 50-årig beslutter at tage en uddannelse på SU og bor hjemme hos sin 80-årige mor, skal man så også have SU som hjemmeboende? Det virker lidt spøjst, og jeg tænker at der må være en aldersgrænse for hvornår man ophører med at være "barn" i dén forstand.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

T-Nielsen:

Altså hvis du nu læste det første indlæg og ikke bare de to første linjer, så står der udtrykkeligt, at hun vil skulle betale hvad der svarer til en udeboende husleje, for at bo hos sin far. Hun er 25 år, og forældrenes forsørgerpligt er forlængst passeret. Det er iøvrigt ganske almindelig, at forældre med myndige hjemmeboende børn faktisk kræver en form for husleje, og ganske fornuftigt også.

Jeg synes spørgsmålet er helt reelt, men vil nok som de andre også opfordre til at spørge SU, og vigtigt at understrege at du er 25. Jeg tænker lidt, hvad nu hvis man som 50-årig beslutter at tage en uddannelse på SU og bor hjemme hos sin 80-årige mor, skal man så også have SU som hjemmeboende? Det virker lidt spøjst, og jeg tænker at der må være en aldersgrænse for hvornår man ophører med at være "barn" i dén forstand.

Præcis! Det er lige det, jeg mener! :-) Men ja, reglerne er som de er... så skidt med det! Nu er mulighederne undersøgt!

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)