Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsmøde

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan i komme med nogle råd om hvordan og hvorledes men begår sig til et forretnings møde hvad er godt at have styr på inden ting og sager jeg skal være opmærksom på, det siges det er mit første forretnings møde med en evt. kunde 

det er en it virksomhed jeg driver

tak for det :D 

jeg har sikkert lagt indlægget under det forkerte emne så sorry for det 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:22

Du skal være klar og tydelig omkring, hvad det er, du tilbyder og så skal du gøre dig det klart, til hvilken pris, du vil sælge. Forvent, at kunden ikke vil give prisen, så du er klar med argumenterne for din pris. Optræd professionelt, afslappet og vær hverken for ydmyg eller ivrig. Tag endelig den megastore sælger-kasket af! Ingen bryder sig om en sælger, der kommer med alt for store armbevægelser.  

Mine hurtige indspark...

Held og lykke.

Michael

Tilmeldt 25. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:18

Mange tak, det var stor hjælp :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:19

Du skal først og fremmest være glad og prøve at slappe lidt af. Du har fået et kundemøde i stand, og det er i sig selv et GODT skridt.

Næste er, at du, inden du begynder at fortælle alt det du kan, så skal du finde ud af hvad kunden har behov for. Ingen har lyst til at sidde og høre alt det du kan, hvis det ikke dækker det behov kunden har.

Er det noget du udfører som selvstændig - ja så forklar lidt om din virksomhed - og lyt til hvad kunden konkret har for behov. Forstå kundens behov helt, inden du begynder at komme med tilbud.

Når du så har forklaret om du kan dække dem og evt hvordan, så kan du altid se om du kan tilføre noget kunden ikke har tænkt på - men som giver mer-værdi. LAD VÆRE med nødvendigvis at skulle ha svar på alt kunden kan ha som behov. Vis at du helt har fattet behovet, men har du behov for at skulle hjem på kontoret og udtænke den rigtige plan og IT løsning, så aftal det, men føl efter, om kunden er tryg ved det, og aftal en dato med det samme, hvor du præsenter den perfekte løsning og en pris.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej og velkommen på Amino

Tillykke med dit første møde. Flot!

Jeg vil gerne uddele af min erfaring, som blandt andet er hentet hos direktører, marketingchefer m.m. fra store virksomheder.

Der er mange ting som er vigtige ved ethvert møde.

- Søg viden omkring virksomheden (internettet er et godt sted)
- Mød op i god tid og træd ind ad døren ca. 3-4 minutter før tidspunktet.
- Giv så for fanden et godt fast håndtryk (yderst vigtigt) og præsenter dig pænt.
- De første 5-10 minutter bruger du på "smalltalk" med kunden. Det kan være om alt. Var stedet let at finde? Gerne om deres produkter m.m.
  Smalltalk bringe dig og din kunde på samme niveau.

- Når smalltalken er ovre er det nu du skal have lyttelapperne slået ud!!! Start med at spørge ind til hvordan kunden gør nu osv.
- Så snart kunden kunden begynder at tale, undlade du at afbryde og lytter til kundens behov.
- En sælger fortalte mig engang- Lyt 75% og tal 25%.
- Efter at du har fået kendskab til kundens behov, skal du holde dig til dig. Men her må du gerne tænke kreativt og komme med forslag.
  Hvis kunden kan lide dine forslag bygger kan videre på ideen. Hvis ikke bliver kunden tavs.
- Når kunden har fået afklaring og du kender kundens behov, vil kunden typisk spørge efter en pris.
- Har du ikke en pris, så vær ærlig og forklar at du lige skal regne på det. Du kan evt. tilbyde at lave et komplet tilbud som du senere sender.
- Du bør ligge vægt på nytteværdi. Prisen er ligegyldig hvis nytteværdien er positiv for kunden.
- Jeg bruger meget vendingen "Vil man købe en porche eller en skoda?"

Gør dig selv den tjeneste og find ud af om mødet kan være på andre sprog end dansk.
Jeg havde engang forberedt mig til et møde som jeg forventede var på dansk. Da jeg trådte ind af døren fandt jeg så ud af at mødet skulle foregå på engelsk, da en marketingchef var fra Brasilien. Men det gik alligevel Big Smile

Vær ærlig og objektiv og husk at de også bare er mennesker som du og jeg.

Spørg endelig her på Amino igen hvis du er usikker på noget.

Held og Lykke

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:48

Well spoken judge Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)