Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drupal vs Magento

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

A)

Jeg overvejer at lave en webshop med en størrelse og funktionalitet som fx. lavprisvvs.dk. De to firmaer, jeg har kontakt til, vil lave shoppen i henholdsvis Drupal og Magento.

Er der en venlig sjæl eller to herinde der kan opridse nogle forskelle mellem de to?

B)

Designet har jeg fået lavet færdigt og jeg har fået et estimeret timeforbrug fra de to firmaer på selve implementeringen af designet.

Hvad er jeres vurdering af, hvad et rimeligt timeforbrug til implementeringen af designet vil være?

Vh

Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20

Hej Morten

Det er svært at vurdere uden, at have set designet. Du er meget velkommen til at sende det til mig på soren@sohola.net - Så skal jeg komme med et estimat.

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 18:06

Hej

Jeg vil helst ikke sende designet af sted, før sitet er i luften.

Kan du komme med et timeforbrug på baggrund af lavprisvvs.dk? Min shop er i et andet erhverv, men har samme størrelse og nogenlunde samme funktioner.

Vh

Morten

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 19:36

Hej Morten,

Er det ikke lige meget for dig hvilke vaerktoejer det er bygget i, saa laenge det opfylder dine krav?
Har du sat dig ned og skrevet en kravsspecifikation? (Hvis du har, ville det hjaelpe meget hvis du uploaded den til denne traad)

Den generelle forskel mellem de 2 systemer er ikke relevant for dig. Du er interesseret I hvilke forskelle samt fordele/ulemper de 2 systemer har for DIG og for din forretningsmodel. Jeg kan finde 10 eksperter of super fede webshops til hver af de to systemer, men hvad faar du ud af det?

Jeg syntes ogsaa du skal overveje at aendre din holding til ikke at ville dele designet foer siden er i luften. Det er vigtigt at faa saa meget feedback som muligt inden udviklingsarbejdet gaar igang. Der er nemt (laes: billigt) at aendre et billede - det er besvaerligt (Laes: MEGET DYRT) at aendre noget naar det foerst er blevet kodet, testet, implementeret osv.

Hvis valget staar mellem to forskellige leverandoere er der mange andre faktorer du boer taenke over end bare hvilke platform de bygger din webshop paa. Overvej f.eks. ting som:

- Support (pris, svartid)
- Hosting
- Pris for shoppen (hvad er inkluderet, hvad er IKKE)
- Kompetencer
- Referencer
- og meget meget mere.

Held og lykke med det,

/Nicolaj 

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 23:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten2000:
Er der en venlig sjæl eller to herinde der kan opridse nogle forskelle mellem de to?

Drupal er fundamentalt en CMS platform. En platform til at håndtere information - deraf navnet Content Management System

Magento er fundamentalt en Commerce platform. En platform til handel.

Så dit virkelige spørgsmål er: Skal jeg sælge (magento) eller præsentere information (drupal) ?

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)