Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

keyword insertion i adwords annonce

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 7
Fra  Urban Media Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg håber der er nogle kloge aminoer der kan besvare dette spørgsmål :)

Det jeg gerne vil er at have en adwords annonce der er dynamisk i forhold til søgeord. Jeg tror sådan set godt at jeg forstår muligheden for dynamiske keywords i adwords annoncer, men jeg vil gerne 2 søgeord.

Eksempel: Jeg skal have en annonce der sælger cykler og jeg vil gerne have at annoncen til f. eks. at lyde sådan: "cykler til salg i Århus" altså ("cykler til salg i {keyword}")

"Århus" skal være keywordet som bliver indsat dynamisk, men jeg vil gerne have at min annonce kommer frem hvis man søger på "cykler Århus".

Det som jeg har kunnet finde ang. dette angiver at søgeordet bliver indsat i stedet for {keyword} men det vil jo så få annoncen til at lyde sådan her: "cykler til salg i cykler Århus" da "cykler Århus" er søgeordet. Har jeg misforstået noget eller er der en smart løsning til dette der ikke kræver at man opretter et hav af annoncer?

Jeg håber det giver mening, ellers er i velkomne til at spørge :)

På forhånd tak

/Rasmus

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 19:19

Hej Rasmus

Det du ønsker kan ikke lade sig gøre via Dynamic Keyword Insertion, da denne altid indsætter hele søgefrasen (eller default frasen).

Der findes desværre (så vidt jeg er bekendt) ikke nogen løsning som ikke involverer oprettelse af et hav af annoncer.

Til gengæld findes der løsninger til automatisk at generere disse annoncer (+ annoncegrupper og søgeord). Helt lavpraktisk kan det gøres via Excel og AdWords editoren. Selv benytter jeg mig af små speciallavede scripts.

Mvh. Martin

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 09:23

Hej Rasmus

Lad mig forstå dig korrekt, er det fordi du vil have by med i din annonce? og har i lokationer i flere byer?

Hvis det er i forhold til byer så har nok jeg en løsning.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Fra  Urban Media Skrevet kl. 09:34

@Martin: Tak for svaret. Jeg tænkte nok at det var sådan at det forholde sig. Jeg må researche noget mere på hvordan man gør det smart, evt. via scripts.

@Kim: Ja, det er fordi at jeg gerne vil have bynavnet til at optræde i annoncen. Vi har som sådan ikke lokationer i flere byer. Det er et website jeg gerne vil reklamerer for (det med cykler var et tænkt eksempel). Men humlen er, som du siger, at få det søgte bynavn med i annoncen, men uden at andre søgeord også kommer med. Så hvis man søger på "cykler i {bynavn}" er det kun {bynavn} der kommer med i annoncen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 11:51

Hej Rasmus

Hvis i havde lokationer i de forskellige byer, havde jeg en nem løsning med en anden type keyword insertion. Men i dit tilfælde er det som Martin siger excel som er vejen frem, eller som du selv siger at scripte sig ud af det. Det er ikke nogen svær løsning. 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Fra  Urban Media Skrevet kl. 12:18

Tak for svaret. Hvis du evt. kender nogle links til hvor jeg kan læse/lære mere om brugen af excel og/eller scripting sammen med adwords må du gerne sige til :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 12:36

Hej Rasmus

Excel delen er den nemme. Start med at lave den struktur og de annoncer du vil have til Århus, og derefter trækker du denne fil fra Adwords editoren over i excel, og er du selv eller kender du en der er god til excel vil han nemt kunne få denne fil til at duplikere sig i forhold til en liste af byer du vil findes på :)

når det er lavet i excel i det rette format, så loader du det bare ind i Adwords editoren igen og uploader.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)