Hej, Jeg har brug for lidt råd angående mit racer team. Vi opretter snart teamet som et firma, hvilket alle racer teams er, men hvorfor skal man gøre dette og hvordan kan det gavne et racer team? Firmaet vil nok stå i mit navn og mig som "direktør". Men spørgsmålet er om det ville være smart at lade sig momsregistrere. Alle vores indtægter kommer fra sponsorere, så spørgsmålet er om dette også tæller som omsætning da det jo kræver min. 50.000 i omsætning. Men mit store spørgsmål er, hvad gør man med udgifterne til vores team? Vi har nok samlet udgifter for 350.000-500.000 kr om året, både med firmabil og det hele. Kan dette trækkes fra nogle steder eller hvordan forgår den slags? Og hvad med moms på dele som vi køber? På forhånd tak. |
HRacing:Alle vores indtægter kommer fra sponsorere, så spørgsmålet er om dette også tæller som omsætning da det jo kræver min. 50.000 i omsætning.
Der vil højst sandsynligt være tale om salg af reklameplads, og ikke ukritiske sponsorater, for ellers vil jeres sponsorer nemlig heller ikke have fradrag for omkostningen.
Og, ja det tæller med i omsætningen, uanset, hvordan du betragter indtægten.
HRacing:Men mit store spørgsmål er, hvad gør man med udgifterne til vores team? Vi har nok samlet udgifter for 350.000-500.000 kr om året, både med firmabil og det hele. Kan dette trækkes fra nogle steder eller hvordan forgår den slags? Og hvad med moms på dele som vi køber?
I kan fuldt ud fradrage de omkostninger, som I har til drift af teamet, og når I er momsregistreret, så kan I også trække momsen fra.
Hvis firmabilen stilles til privat anvendelse for dig, eller andre, så vil det udløse skat af fri bil.