Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Copyright

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 246
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Da jeg ikke er så meget inde i Copyright, ville jeg lige forhøre mig hos jer.

Da jeg har min egen hjemmeside og skriver artikler osv., burde jeg vil have Copyright eller hvad?

Men koster det noget, eller skal jeg bare selv holde øje med, om andre stjæler mine artikler?

Håber at høre fra jer,

Mathias Kock :-)

Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 16:58

Hej mathais

hvis det er dine egen tekster, har du automatisk copyright på det du skriver, ligesom en sanger har copyright på sine egen sange i 30 år derefter frigives de så alle kan bruge dem

og du skal selv holde øje med om folk misbruger dine tekster, gør de det er der grundlæag for en retssag, og så er det retten der bestemmer hvad der vidre skal ske.

men igen copyright er jo rigtig mange ting, men ved at piratgruppen.dk har prøvet at definere mere tydligt hvad copyright egentlig er

håber du kan bruge svaret

Lars

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 16:59

Alt tekst, billeder osv du selv laver er der automatisk copyright på. Du behøver ikke skriver Copyright XXXXXX for at der er dette. Materialet er DIT hvis du selv har lavet det og det må ingen "låne" uden at spørge om lov først.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 17:29

Selvom du ikke behøver at skrive noget om ophavsret eller copyright, for at gøre din ret gældende, så er det en god idé at gøre det alligevel. Rigtig mange tror fejlagtigt, at det er tilladt at stjæle/låne fra folk som ikke udtrykkeligt har skrevet at de har copyright på deres materiale. Så du kan forebygge en smule, ved at skrive det.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 246
Skrevet kl. 17:54

Tak for hjælpen drenge! :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)