Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af AdWords Tracking i Scannet / Webshop 2

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Forleden spurgte jeg til; Opsætning af Partner-Ads i Scannet / Webshop 2 - dette lader dog til at være en begrænsning i Webshop 2 fra Scannet. Når nu man ikke kan anvende affiliate marketing med Scannet løsningen havde jeg håbet på at de var fremme i skoene når det kom til Google AdWords...

Jeg har derfor kontakt deres support, som hævdede at de ikke havde nogen kunder der anvendte Google AdWords sporingen. Så jeg må næsten antage, at andre der bruger Webshop 2 fra Scannet ikke ved hvad de rent faktisk betaler pr. salg?!

Jeg håber dog ligesom sidst, at der måske sidder nogen derude med svaret på hvordan man kan indsætte Google AdWords Conversion tracking i en Webshop 2 løsning fra Scannet.

Al hjælp er kærkommen.

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 08:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christoffer

Du kan indsætte koden fra salgssporing i AdWords under indstillinger --> Sprog & butiksdata -->Vælg sprog --> Butiksdata

Men du kan også finde en "generel tekst" på afslutningssiden og indsætte den deri. Det gør du under Udseende --> Generelle tekster.

Google optimering (SEO og Google Ads)

Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:15

Hej Jakob.

Mange tak for et kvalificeret svar - mere end jeg har fået på samme spørgsmål gennem deres support :)

Jeg tror dog gerne at mange kunder ønsker at spore fx. en ordreværdi / dækning på en ordre, for hvis alle ordrer har samme "conversion value" kan man lige så godt bare kigge på målkonvertering i analytics.

Kender du tilfældigvis et variabelnavn for fx. ordresummen?

Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:10

Jeg er, ligesom mange, også fantastisk frustreret over man tilsyneladende ikke kan måle en dynamisk værdi. Mener alt andet sporing ikke er seriøs, og har også en kunde som har samme problem. Så hvis det er nogen her der har variabelnavnet for Scannet webshop, vil det være meget værdsat af rigtig mange formoder jeg?

Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:46

Hej alle.

Jeg havde afskrevet muligheden for at få sporingen til at virke med Scannet, men da jeg skrev endnu en uforstående mail, skrev en venlig medarbejder tilbage og bad om adgang til vores analytics.

Jeg lavede en midlertidig begrænset adgang til ham og derefter virkede det med deres interne system - dvs. jeg har blot tastet vores analytics kode i backend, sat målene op og slået ehandel til på analytics.

Denne post er mest for at yde Scannet retfærdighed - jeg har inde i mit hoved bandet meget over deres formodede inkompetence, men da jeg fik fat i den rigtige medarbejder løste alt sig. Altid dejligt at blive positivt overrasket.

Hvis nogen føler de løber panden mod en mur, så prøv at skrive igen - er også meget velkomne til at skrive til mig, så skal jeg hjælpe så godt jeg har tid.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)