Jeg står i den situation at jeg skal have etableret mig en fastnetforbindelse. I den sammenhæng kan jeg se at de erhvervs løsninger der er, er ALT fore dyre!
Det kan derfor bedst betale sig for mig at tegne et abonnement privat og så bruge det i mit firma..... men hvordan gør jeg det rent skatteteknisk? Hos udbyderen skal jeg nemlig registreres som privatperson men jeg skal udelukkende bruge de erhvervsmæssigt. Jeg vil jo rigtig gerne kunne trække momsen fra???
Det har ingen betydning for skatten, om abonnementet er et privatabonnement eller et erhvervsabonnement. Det afgørende er, at dit firmanavn skal stå på fakturaen.
Hvis du driver en enkeltmandsvirksomhed fra privatadressen, så kan det dog godt gå, at lægge regningerne ind i firmaet alligevel, selvom der kun står dit navn og firmaadresse på fakturaen.
Ofte kan du dog sagtens få dit firmanavn med, da der som regel er 2 adresselinier at skrive på, og man skal som oftest kun bruge den ene. Brug derfor den anden adresselinie til at skrive dit firmanavn, og så er der ingen problemer.
Det er altid en god ide at læse hele tråden inden man stiller spørgsmål. Dette er nemlig blevet belyst tidligere i tråden....
Jeg svarer alligevel på dit spørgsmål. En fastnet telefon vil ALTID være at foretrække ved opsøgende canvas-salg. I hvert fald hvis man har muligheden for at ringe hjemme fra. Forbindelsen er mere "ren" og den går hurtigere igennem. Samtidig slipper man for at forbindelsen skifter i kvalitet ved ex. dårligt vejr, høj/lav tryk og hvad der ellers kan forstyrre. De fleste udbydere der tilbyder fastnet telefoni, er ikke just billige når det kommer til erhverv. Derfor kan det i mit tilfælde ABSOLUT bedst svare sig for mig, hvis jeg kan trække et privat abonnement fra i mit regnskab.