Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting af videoer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ville lige høre om der er nogen som kan dele deres erfaring. Jeg skal til at lave en masse videoer og jeg er i tvivl om jeg skal lægge dem på egen host eller på tredje part som YouTube eller Vimeo, jeg vil nemlig ikke belaste siden så den bliver langsom men jeg vil helst have at videoerne kun kan ses på siden for at få mest trafik og selv styre hvis der skal være reklamer i videoen og vil det have en stor betydning på ens trafikforbrug hos sin host?

Håber at der er nogen som har stået i lignende situation som kan fortælle hvordan de løste dette.

Mvh

Daniel

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 23:41

Hej Daniel,

Problemet med selv at hoste videoer er efter min mening ikke så meget belastningen (medmindre din webhost er fedtet med trafikken). Derimod, hvis du vil sikre dig at alle dine besøgende (computere, iPhones, Androids, tablets mv.) kan se videoen og se den i den mest optimale opløsning, så kommer du formentlig på en del arbejde med at skabe en platform hvor dette kan lade sig gøre.

Der findes mange forskellige løsninger til selv at hoste sine videoer, men det kommer så alt sammen an på hvilket system og sprog din hjemmeside er lavet i.

Hvis jeg var dig ville jeg nok hellere se på det fra en anden vinkel, og omfavne sites såsom Youtube og Vimeo og benytte deres service.

Hvis du ligger dine videoer på Youtube kan det godt være at de vil tage noget af din trafik, men overvej også hvilken fabelagtig mulighed Youtube kan være som en kanal der leder trafik ind på din side, såfremt at du gør det nemt for dine brugere vha. links osv. i din beskrivelse på Youtube. Dernæst har Youtube løst alle dine problemer på forhånd omkring at gøre videoen tilgængelig for alle platforme.

Endelig kan du vælge at skjule videoen således at Youtube ikke vil indeksere den, således er det kun folk der har det direkte link til din video på Youtube der vil kunne se den, (men du kan fortsat sagtens embedde den på din side).

Og hvis du ikke bryder dig om udseendet på Youtubes "player" kan du sagtens selv tilpasse dette, eller finde en 3. parts løsning der klarer det for dig.

Mvh. Lars

Mvh. Lars

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:55

jeg ville nok vælge wimeo eller youtube.com

lav en masse tekst på de sider videoer der er relateret til emmet

husk motivere alle mulige at dele videoer lav . så folk elsker at plusse videoer og deler videoen mod dit eget domæne

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 01:04

Daniel B. Nielsen:
og vil det have en stor betydning på ens trafikforbrug hos sin host?

Det vil forøge dit trafikbrug rigtig, rigtig mange gange. 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 03:26

Var jeg dig, ville jeg køre med Vimeo Pro. Så er du sikker på at dine besøgende kan afspille dine videoer på alle devices, samt at din server ikke hoster i tide og utide. Ydermere kan du fjerne alt branding, eventuelt gøre således at videoen kun kan ses på din hjemmeside og meget, meget mere. 

/ Emil

Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 127
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 06:00

For ikke at der skal gå alt for meget reklame i den - så vil vi selvfølgelig støtte op om forslagene om både youtube og Vimeo. Men hvis der ønskes et alternativ så har vi ingen trafikbegrænsninger hos VPS Pro - og hvis det alene handler om at dele videoer - så kan en VPS MINI sagtens være med.

Det er korrekt at der er nogle udfordringer med at ramme de forskellige platforme, men det skulle der også være råd for - det handler især om at finde en god HTML5 player.

MVH VPS Pro

https://www.vpspro.dk/ - Billige virtuelle servere. 

Fra Herning
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Concept Data A/S Skrevet kl. 09:26

Hej Daniel

Vi har også video, vi selv har lavet.

Vi har dem også på YouTube – for det virker det på alle plat former.
Du kan lave popup i YouTube så undgår du næsen reklamer.

f.eks.:

Når vi at sende live TV benytter vi os af Ustream – og for at undgå reklamer betaler vi 99 dollars.
Som ren Pop kald fra vores hjemmeside:

http://www.ustream.tv/channel-popup/concept-data-a-s-webtv

Vinlig hilsen

Kris

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 11:19

Tusind tak for alle de gode svar. Yes

Jeg kan se at det peger på en løsning hos YouTube eller Vimeo, her tror jeg Vimeo Pro vinder da man kan lave sine egne links og fjerne branding fra videoerne.

UStream vil jeg lige kigge nærmere på, da det også kunne være interessant at lave noget "Live" men kan man hente videoerne ned efter eller hvodan fungere det? Smile

Mvh

Daniel

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:23

Et mere teknisk miljø - kunne være brugen af et CDN, hvor du sætter streams op :)

Venlig Hilsen
Lucas Rolff

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)