Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er tilbuddet fra min programmør godt nok?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er i øjeblikket i forhandlinger med en programmør, som skal udvikle en hjemmeside til mig. Han har dog opstillet visse forhold, som jeg skal tage med i et eventuelt samarbejde.

For det første siger han, at den første måned efter hjemmesiden er gået i luften, kan jeg forvente at der vil være en række fejl/problematikker, hvilket han siger er en naturlig del af udviklingsprocessen. Her er mit spørgsmål: er det normalt, at man må forvente at hjemmesiden den første måned ikke kører helt optimalt?

For det andet siger han, at hjemmesiden han udvikler, ikke vil kunne virke til Internet Explorer 6 og 7 samt 3-4 år gamle versioner af chrome og mozilla. Her lyder mit spørgsmål så: vinker jeg farvel til mange internetbrugere ved ikke at kunne "få besøg" af folk med disse browsere?

På forhånd tak for alle svar :)

Mvh. Morten

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 111
Fra  2nd Level Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Morten,

Nu skriver du ikke noget om hvor stort dit projekt er, men hvis der er tale om en mindre hjemmeside, så vil jeg påstå at det skal spille 99% fra det øjeblik det er sat i drift på dit domæne. Alle fejl bør være fundet i gennemtestningen på vedkommendes udviklingsserver - om ikke af udvikleren, så af dig når du tester igennem inden du siger "Go til idriftsættelse!

Ovenstående skal naturligvis tages med forbehold, hvis der er tale om en stor portal med custom programmering - så kan det være svært at fange alle fejl inden man går live.

Mht. IE6 & 7 samt gamle versioner af FF, så er det meget normalt at man ikke understøtter de helt gamle browsere. Og det hænger sammen med, at de ofte slet ikke understøtter nyere teknikker som HTML5, CSS3 og mange andre ting man benytter i dag. Jeg understøtter heller ikke disse browsere, når jeg udvikler sider til kunder...

Men du mister ikke så mange brugere som du tror. Fx. er der nu kun 0,1% af internetbrugere der benytter IE6 og ca. 1,8% benytter IE7 iflg. http://www.fdim.dk/statistik/teknik/browserbarometer :)

Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det gode svar. Det er faktisk netop en portal og søgemaskine, der skal udvikles. Han tager 40.000 for det. Ved ikke om det ændrer noget, med hensyn til om jeg kan forvente fejl på siden den første måned til den pris?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! 

Det skulle da undre mig meget hvis din programmør, går i luften med noget som ikke virker optimalt. Jeg tror mere han mener at i takt med der kommer besøgende og sitet for alvor kommer under loop''en, så får man sikkert øje på et par skønhedsfejl. Jeg tror ikke du skal være bange for at siden slet ikke fungerer og at derfor går "kunder" tabt. - Disse store fejl har han selvfølgelig testet igennem inden.

Ha' en super dag! 

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 133
Fra  Korn Solutions v/Matias Korn Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Fejl eller ændringer er to forskellige ting. Det er helt normalt efter min mening at du ønsker ændringer og små rettelser den første måned.

Som programmør vil jeg mene at direkte fejl og til den pris burde ikke eksisterer. Som programmør når man skal udvikle en portal i den størrelse, så må man forvente at han er struktureret i sit arbejde og en programmør tester altid sin kode og det endelige resultat. Derfor så direkte fejl, hvor der kommer en fejlmeddelelse burde du ikke forvente efter lancering. Derudover så skal fejlmeddelelser ikke være muligt at kunne ses af de besøgende eller dig. Medmindre man har et fejlmeddelelses system, ellers udgør det en sikkerheds risiko.

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 379
Fra  Dansk Linkbuilding Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,6 stjerner givet af 7 person

det lyder dog som en voldsom pris

vil du have et andet bud pa opgaven?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Voldsom pris? Hvad baserer du det på? Er det ikke bare fordi, du er ude på, at hijacke en kunde? :)

Problemet med større systemer er, at brugere ikke altid følger din (og deraf udviklerens) tankegang.

Så du kan meget nemt komme ud for, at dit system bliver brugt på en måde, du ikke havde tiltænkt det. Derfor kan der opstå fejl, fordi der opstår nogle scenarier, som i ikke havde tænkt over - det er helt normalt. :)

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MortenKristensen1992:

Hej alle

Jeg er i øjeblikket i forhandlinger med en programmør, som skal udvikle en hjemmeside til mig. Han har dog opstillet visse forhold, som jeg skal tage med i et eventuelt samarbejde.

For det første siger han, at den første måned efter hjemmesiden er gået i luften, kan jeg forvente at der vil være en række fejl/problematikker, hvilket han siger er en naturlig del af udviklingsprocessen. Her er mit spørgsmål: er det normalt, at man må forvente at hjemmesiden den første måned ikke kører helt optimalt?

For det andet siger han, at hjemmesiden han udvikler, ikke vil kunne virke til Internet Explorer 6 og 7 samt 3-4 år gamle versioner af chrome og mozilla. Her lyder mit spørgsmål så: vinker jeg farvel til mange internetbrugere ved ikke at kunne "få besøg" af folk med disse browsere?

På forhånd tak for alle svar :)

Mvh. Morten

Den er lidt svær, men umiddelbart bør der ikke være store fejl som gør at siden er ubrugelig. Men fejl kan selvfølgelig også være fejl i forhold til en misforståelse omkring funktionaliteten mellem jer, eller det kan være små bitte fejl som gør at det fungerer lige en lille smule anderledes end det var meningen.

Samtidig så kan INGEN teste noget 100%. Det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre. Slet ikke når det er en enkelt mand der skal teste sit eget system. Nu husker jeg ikke hvem jeg har tyvstjålet sætningen fra, men det drejer sig om "at teste for at finde fejl, ikke for at se om systemet fungerer". Det er en yderst svær måde at teste på, fordi man som programmør jo helst ikke ser fejl i sit eget system :) Og selv hvis han tester for at finde fejl, så kan han ikke teste det hele, fordi han ikke kan komme på alle de måder et system kan bruges på, men som 100 brugere vil kunne. Med andre ord: Et system bliver først for alvor testet når det kommer i produktion (du åbner for siden).

Når det så er sagt, så vil jeg anbefale dig at sikre dig, at han de første 3-4 måneder efterfølgende er med på at supportere systemet for fejl. Det skal være med i prisen, ganske enkelt.

Så lad være med at forestille dig at det hele bare spiller 100% fra start, men forvent til gengæld at han fejlretter efterfølgende i et passende stykke tid (afhængig af bl.a. system størrelsen/kompleksiteten)

 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

 Man kan sige meget om pris osv... Men det primære må da være at han er åben om hvordan forløbet bliver.

Det skal du se positivt på. Men 40.000 kr. for en hjemmeside er måske lidt i overkanten. Det kan du sagtens gøre bedre.

Men jeg kan godt følge ham lidt. Hvis han laver en side som er så kompleks så han skal bruge omkring 170 timer, vil der jo altid være enkelte problemer.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Remydk:

Det skal du se positivt på. Men 40.000 kr. for en hjemmeside er måske lidt i overkanten. Det kan du sagtens gøre bedre.

Hvordan i alverden kan du kommentere på prisen på en hjemmeside uden at kende forudsætningerne for projektet?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)