Uha mange ting at tage stilling til:)
- Det skal være bærbare, så vi kan tage dem med hjem
- fra 15" og op
- Hmm der skal være office på. Må gerne kunne bruges sammen med photoshop. Outlook er et must. tror ikke der er andre programmer vi skal have. den skal selvfølgelig kunne kobles til vores server. Kan funde ud af type imorgen
- Der må gerne være brænder på, da det er godt at have div. billeder på cdér
- Antivirus. Det skal jeg lige have undersøgt. Det må vi have.
- gerne klar til brug. Jeg undersøger også printertype imorgen
mvh Charlotte
Hej Charlotte,
Ja, det er mange ting, der skal tages stilling til, når virksomheden skal have udskiftet de daglige arbejdsredskaber.
- Der skal være Office med Outlook. Det betyder som minimum Microsoft Office Home & Business.
- Computeren skal kunne trække billedredigering i Photoshop.
- Du nævner en server, som I kobler op imod. Det betyder sandsynligvis, at I har computerne meldt ind i jeres servers domæne, hvilket er en glimrende praksis, når man tænker på IT sikkerhed.
- Computerne skal gerne være klargjort, opdaterede og klar til brug. Det er en rigtig god idé. Så sparer I en masser tid på installation, overflytning af brugerdata fra de gamle computere, Indmelding i serverensdomæne osv.
Når du skal vælge blandt de tilbud, du måtte få på computere, bør du også være opmærksom på garantiforhold. Nogle computere sælges med 1 års garanti, mens andre har 3 års garanti. Garanti er heller ikke bare garanti. Der findes "carry-in" garanti, hvor du skal aflevere eller indsende den defekte computer til en reperatør. Der findes også "on-site garanti", hvor fejlen på den defekte computer i videst muligt omfang udbedres hos jer. Det afkorter alt andet lige den tid, der går, hvor computeren er ukampdygtig. Nogle IT-leverandører og forhandlere tilbyder eksempelvis 3 års "næste hverdag, on-site" garanti. Computeren er jo et arbejdsredskab, og I vil nok næppe undvære en defekt computer i flere dage (eller uger) i forbindelse med indsendelse til reparation.
Kan Tom eller andre levere nye bærbare computere til ca. 6.000,- inkl. dockingstation, officepakke, installation, evt. solid antivirus og overførsel af evt. data fra de gamle computere, samt med en fornuftig garanti, vil jeg anbefale dig at slå til. I såfald er det en virkelig god pris.
Under alle omstændigheder held og lykke. :-)
Dbh. John