Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man søge en fx "pakistaner" i jobopslag

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer

Når man opretter et job opslag, må man så godt søge på nationaliteter. Dvs hvis jeg fx gerne vil sælge noget til Elite kioskerne, må jeg så godt søge specifikt på en sælger af pakistansk herkomst? da det nu uden og generalisere næsten kun er pakistanere der har kiosker og derfor ville være smart med en der er i miljøet.. Jeg kan personligt selv ikke tro man må skrive det i et jobopslag, da det derfor så også ville være ok at skrive man skal bruge en etninsk dansker.

Mvh
Jacob
Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 16:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tror helt sikkert ikke du må ansøge en medarbejder med specifik etnisk baggrund, men du må helt sikkert godt ansøge om en medarbejder der taler pakistansk (og dansk). På den måde får du sandsynligvis mange relevante ansøgninger.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan sagtens skrive at for at komme i betragtning til jobbet, skal man kunne tale og forstå Urdu. 

Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 16:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er ret sikker på at du ikke må søge specifikt på en pakistaner. Dog kan du jo via hints udelukke alle andre grupper.

F.eks:

Vi søger en person der til fulde taler og skriver pakistansk, samt har et dybere kendskab til pakistanske traditioner og kulture.

Mvh.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48

Nej det må du ikke.

Den Europæiske Menneskerettighedskonvention 12. tillægsprotokol forbyder diskrination i enhver form, såsom køn, race, hudfarve, sprog, religion, politisk eller anden overbevisning, national eller social oprindelse, tilknytning til en national minoritet, ejendom, fødestatus eller anden status.

Men du må godt søge på kendskab til Elite kioskerne, til et eller flere sprog m.m. og skrive at det er en fordel at have dette kendskab.

Michael

Tilmeldt 19. Sep 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:06

Nu ved jeg ikke hvad du skal med kiosker, hvis du skal sælge noget. Så kan du selv kontakte nogle kiosker og spørhe om de kender nogen som er god til sælge ig har forbindelser iorden ,.

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 00:23

Jacob Marquez:
Kære Aminoer

Når man opretter et job opslag, må man så godt søge på nationaliteter. Dvs hvis jeg fx gerne vil sælge noget til Elite kioskerne, må jeg så godt søge specifikt på en sælger af pakistansk herkomst? da det nu uden og generalisere næsten kun er pakistanere der har kiosker og derfor ville være smart med en der er i miljøet.. Jeg kan personligt selv ikke tro man må skrive det i et jobopslag, da det derfor så også ville være ok at skrive man skal bruge en etninsk dansker.

Mvh
Jacob

Forskelsbehandlingslovens § 5: " Det må ikke ved annoncering angives, at der til ansættelse eller erhvervsuddannelse søges eller foretrækkes en person af en bestemt race, hudfarve, religion eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering eller national, social eller etnisk oprindelse eller med en bestemt alder eller med handicap. Det må heller ikke angives, at der ikke ønskes en person med de i 1. pkt. nævnte kendetegn."

Forskelsbehandlingslovens § 6, sk. 2: "Såfremt det ved visse former for erhvervsudøvelse og uddannelser er af afgørende betydning, at udøveren er af en bestemt race, politisk anskuelse, seksuel orientering eller national, social eller etnisk oprindelse eller har en bestemt hudfarve, alder eller et bestemt handicap eller tilhører en bestemt religion eller trosretning, og kravet om bestemt tilhørsforhold står i rimeligt forhold til den pågældende erhvervsaktivitet, kan vedkommende minister efter indhentet udtalelse fra beskæftigelsesministeren fravige bestemmelserne i §§ 2-5."

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:08

Nej det må man ikke. Men du kan med fordel søge en person der kan tale/skrive Pakistansk. Big Smile

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)