Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura fra udlandet, hvordan med moms?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har lige et spørgsmål angående moms, så håber der sidder nogen der kan hjælpe med et svar.

Det drejer sig om at jeg har bestilt nogle varer i England igennem en samarbejdspartner her i Danmark. Vi må ikke overføre pengene direkte for firmaet i England. Vores samarbejdspartner skal derfor lave en dansk faktura til os på beløbet, hvor vi så skal overføre pengene til hende og hun skal overføre det videre til England.

Som sagt vil min samarbejdspartner lavet en faktura til os, hvor hun vedlægger den engelske faktura, men skal hun lægge moms på den danske faktura til os?

Jeg håber at jeg fik forklaret mit spørgsmål nogen lunde forståeligt.

På forhånd mange tak for hjælpen :)

Venligst Agnete

Alma & Jacob - Økologisk og bæredygtigt legetøj valgt med omtanke almaogjacob.dk

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 15:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Ja, der skal dansk moms på fakturaen. Det skyldes at du jo reelt køber og betaler varene til det Danske firma. At de så afregner med England bagefter er uden betydning for dig.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Risskov
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 15:43

Kære Viggo

Mange tak for hurtig svar. Det var også det jeg nok tænkte, men det er jo altid godt at være helt sikker. Mange tak for din hjælp.

Venligst Agnete

Alma & Jacob - Økologisk og bæredygtigt legetøj valgt med omtanke almaogjacob.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)